karolinems -

Waffle thursday

Hei dere!

Igår kjøpte pappa og jeg nytt vaffeljern ettersom det gamle ble kastet for noen dager siden. Vi måtte selvfølgelig teste det ut, så det ble vafler til kvelds. Det var deilig å faktisk ha ett vaffeljern som fungerer for en gangs skyld :)

Nå må jeg pakke ferdig og legge meg! Jeg tar flyet klokken 7 imorgen for å dra til Sverige, jeg gleder meg! ♥

• Hjemmelagde lakseburger

Hei dere!

Idag var det hjemmelaget lakseburger som sto på menyen, og jeg skulle lage det for første gang. Vanligvis pleier vi å kjøpe de på Meny, men jeg syns de er så utrolig gode, så ville prøve selv. Jeg tok laks og reker, grovhakket det, kuttet opp langløk i små biter, også brukte jeg fiskekrydder fra Jacobs og sitronpepper. Etter 10 minutter inni ovnen var de ferdige, og jeg ble veldig fornøyd.

Vi fant plutselig ut at vi ville gjøre ene kottet vårt om til en lesekrok, så ikveld har vi drevet å ryddet der for å kaste ting, og Ørjan og meg kjørte ut for å kjøpe en hylle vi fant på finn.no. Gleder meg til det er klart :D

• Spontantur til Uppsala

Hei dere!

Idag bestemte jeg meg plutselig for å reise til Uppsala i helgen, som ligger ca 40 minutter fra Stockholm. Var vel egentlig mest mamma som ville ha meg ut av huset, hihi. Jeg skal besøke Jane, og jeg gleder meg sånn til å se henne igjen. Har ikke sett henne siden jeg dro fra Chicago, så det blir deilig med en jentehelg sammen med henne ♥

• Wanderlust

a strong desire to travel

alle bilder fra weheartit

#wanderlust #reise

• When I get to decide dinner

Squash fylt med kjøttdeig, soltørkete tomater, hermetiske tomater, løk, langløk og paprika.

#middagstips #kosthold

• Birkenstock

Mitt desidert dyreske skokjøp på en stund, men de er verdt det. Jeg er vanligvis ikke sånn som kjøper det alle andre har, men disse måtte jeg bare ha. De er utrolig behagelige å gå med, også de er jo selvfølgelig veldig kule. Hold på å kjøpe noen i ett annet merke når jeg var i Tjekkia i mai, men nå er jeg glad for at jeg kjøpte ekte.

Jeg kjøpte mine på dna i Bergen for 899 kr.

• Statsraad Lehmkuhl

Hei dere!

Igår var siste dag av Tall Ship Race i Bergen, og jeg tok en tur inn sammen med familien for å gå om bord på Statsraad Lehmkuhl, også se når de skulle synge. De stengte båten klokken 18.00, også klatret mange matroser opp i mastene på båten, også sto det noen nede på bakken, så sang de noen sanger.

Seinere på kvelden dro jeg sammen med min bror og vennene hannes for å grille :)

• Inspo wall

Hei dere!

Igår kveld satt jeg å leste gjennom gamle moteblader som jeg fant på rommet, og bestemte meg for å klippe ut noen av bildene jeg syns var fine for å henge de opp på rommet. Rommet mitt er ganske ensfarget og litt "kjedelig", så var kult med litt pynt på veggen :)

Nå skal jeg skifte til treningstøy og dra på trening, siden jeg trente styrke på hele kroppen igår blir det bare løping og mage/rygg. Vil veldig gjerne gå opp Stoltzekleiven iløpet av sommeren, så fant ut at det var på tide å trene litt kondisjon.

• Tall Ship Race, Bergen 2014

Hei dere!

Idag sto jeg opp 6.30 for å dra å trene med Ida. Var nesten ingen på treningssenteret, noe som selvfølgelig var ganske deilig. Ble en litt rolig økt idag også ettersom jeg fortsatt er støl etter tirsdag. Dro hjem for å dusje, før jeg dro til byn for å treffe onkel. Han skulle lære meg litt om det å ta bilder, også etterpå gikk vi rundt å så på alle båtene som er i Bergen på grunn av Tall Ship Race, utrolig mange kule seilebåter. Ble lunsj på TGI Fridays, og jeg ble skikkelig skuffer over hvor dårlig maten er i forhold til USA.

Ble veldig fastinert av hvor mange tau det er på en båt, nesten så jeg vil finne ut hvor mange kilometer det blir tilsammen :) Var veldig heldig med været,  bortsett fra at det godt kunne vært litt vind.

• Restitusjonstur

Hei dere!

Idag tok jeg en rolig dag når det gjaldt trening, ettersom jeg er ganske støl i beina etter gårsdags knebøy. Ble en rolig tur på fjellet med familien, noe som var ganske deilig. Imorgen tidlig skal jeg treffe Ida klokken 8 også skal vi trene. Blir deilig å våkne tidlig for å dra å trene igjen, pleide å gjøre det hver dag i Chicago.

Nå må jeg sove, slik at jeg orker å stå opp tidlig! God natt ♥

• Nr1Fitness

Hei dere!

Var utrolig deilig å legge seg ren og pen i sin egen seng i natt etter noen dager på hyttetur! Bestemte meg igår at det var på tide å begynne å trene skikkelig igjen, så idag dro jeg opp til Nr1Fitness for å kjøpe medlemskort. Prøvde meg på overnight oats også, så det det toppet med banan, peanøttsmør, skivede mandler og tørket frukt til frokost, sammen med en kopp grønn te. Tok en litt rolig treningsøkt idag siden jeg ikke har trent skikkelig knebøy på lenge, men gleder meg til å trene skikkelig igjen snart. Heldigvis er dette treningssenteret åpen 24/7, så jeg kan trene før jobb noen ganger om jeg orker.

• Jondal

Hei dere!

I helgen var jeg på hyttetur i Jondal, skulle egentlig komme hjem igår, men vi bestemte oss for å bli en dag til siden det var så fint vær. Var utrolig deilig å være en plass uten internett og nesten ikke telefondekning. Vi solte oss for det meste og badet litt, og satt oppe til seint på natten for å spille kort. Alt i alt en fin helg ♥

Ble en del bilder, men var så utrolig fint der at jeg ikke klarte å velge vekk noen :) Har hatt en super helg med Ida og familien hennes.

• Redhead og ikea

Hei dere!

Idag etter jobb dro mamma og jeg en tur på Åsane senter og IKEA, jeg kjøpte meg hårfarge slik at jeg kunne farge vekk etterveksten min også var vi på ikea for å kjøpe litt småting. Kathrine kom her etter jobb og hjalp meg å farge håret, og jeg ble veldig fornøyd. Jeg farget det mørkerødt slik jeg pleier hos frisøren i USA. Etter jeg hadde vasket håret mitt skikkelig lagde jeg god juice som jeg fant oppskriften på på Eirin Kristiansen sin blogg, samtidig som jeg så en episode av Friday Night Lights.

Jeg har blitt invitert med på hyttetur med Ida og familien hennes i helgen, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Vi drar imorgen etter jobb, og planen er faktisk å dra til Folgefonna (eller noe sånt?) for å stå på ski, og jeg gleder meg skikkelig til å stå på ski i Juli, hihi. Før vi drar skal jeg en tur til mormor for å spise lunsj med henne :)

• Fin morning

God morgen dere!

Idag var jeg så heldig å begynne litt seinere på jobb, så tok meg tid til å ta en deilig dusj og lage en god frokost. Det ble oppkuttet vannmelon, hjemmelaget eple- og sitronjuice, som forresten er helt fantastisk godt, også en kopp grønn te. Jeg merker at jeg savner å ha så mye tid som jeg hadde i USA på morningen. Det beste jeg vet er å lage en god frokost og nyte den, men da måtte jeg nesten stått opp klokken 5 hver dag om jeg skulle hatt tid til det.

håper alle får en fin dag :)

• OCD

Obsessice Compulsive Disorder - av og til får jeg sånne anfall der jeg bare må rydde, og idag var en sånn dag. De som kjenner meg godt vet at jeg ikke er kjent for å være så ryddig til vanlig, men når jeg virkelig vil, så blir det rent og pent. Jeg irriterer meg sånn over det ene skapet mitt som ikke passer inn på resten av rommet mitt, og det har jeg gjort helt siden vi pusset opp. Ettersom jeg ca bare bruker 50% av klærne mine har jeg bestemt meg for å gi bort det meste ettersom jeg bare har to kofferter å fylle fram og tilbake fra USA, og det kommer til å bli så deilig å få plass til alle klærne inne på mitt rom. Etter vi pusset opp fikk jeg veldig mye mindre skapplass enn før, som gjorde at jeg må ha litt klær overalt i huset.

• Throwing it back

Hei dere!

Satt å så gjennom gamle bilder jeg har lagt ut på facebook og kom over bildene fra når jeg var i USA første gangen, det var sommeren 2011 og jeg dro sammen med familien min. Vi var noen dager i New York, også fløy vi ned til Florida og leide hus der.

Lengte mer og mer tilbake når jeg ser disse bildene, håper ikke det blir lenge til jeg får besøkt Tuva i Florida :)

• Sunsets

Er det noe jeg elsker å ta bilder av så er det solnedganger, eller eventuelt soloppganger også. Tror ca halvparten av bildene mine på mobilen er av det. Ikke akkurat like fint som på Clearwater Beach, men ganske fint for å være Norge :)

• Dagens treningsøkt

Heihei!

Nå er jeg nettopp ferdig med dagens treningsøkt, som ble en fjelltur opp fjellet bak meg, jeg fikk også ny rekord til toppen og er veldig fornøyd med det♥! Min bror har flyttet hjem for noen uker, så er kjekt å ha noen å trene med. Når vi kom ned igjen trente vi litt styrke i garasjen med det vi fant av utstyr.

• En litt annerledes omelett

Hei dere!

Fjellturen min ble litt lengre enn planlagt, da jeg bestemte meg for å gå over fjellet og komme ned en annen plass istedenfor å gå ned der jeg kom opp. Jeg kom meg til toppen på 16.08 minutter, som er det samme som min beste tid opp. Jeg har som mål å klare det på 15 minutter før sommeren er over. Etter fjellturen lagde jeg lunsj til mamma og meg, og prøvde meg på en omelett jeg aldri har laget før. Vanligvis blander jeg alt i en ildfast form og putter i ovnen, men idag lagde jeg det som en slags wrap også fylte den etterpå. Tok 4 egg og stekte det som en omelett, deretter tok jeg den av stekepannen, la den på ett fat og puttet på avokado, spinat, brie og spekeskinke på halve siden, også brettet jeg den andre halvdelen over.

Rett etter lunsjen dro jeg til byn, først for å vaske hos mormor også dro jeg på kino med Kathrine. Vi så "the fault in our stars", og det var en skikkelig bra film. Akkurat nå sitter jeg i sofaen sammen med pappa og ser VM-finalen, har ikke sett så mange kamper, men er kjekt å få med seg finalen.

vakre Bergen ♥

Håper alle har hatt en fin helg :)

#mat #trening

• God morgen

Hei dere!

Dagen idag startet jeg med å innta en god frokost bestående av vannmelon, ferskpresset appelsinjuice, grønn te og en liten shot med spirulina. Planen nå er å gå en tur på fjellet, er heldigvis litt kjøligere idag enn de andre dagene, så kanskje jeg slipper å være helt død når jeg kommer til toppen.

• Hellesøy

Ikveld skulle jeg som sagt ut å grille med Kathrine, Silje og Emilie. Vi hadde ikke helt planlagt hvor vi skulle, men endte opp på Hellesøy som er omtrent så langt mot havet man kommer seg med bil i Bergen. Fikk sett en nydelig solnedgang samtidig som vi koste oss med god grillmat.

Er ganske sliten nå etter en lang uke med jobb, så nå skal det bli deilig å kunne sove litt lengre enn til klokken 7.

• Fjelltur og reker

Hei dere!

Igår kveld gikk mamma, pappa og jeg på fjelltur rett bak huset vårt. Er veldig lenge siden jeg har gått her nå og trodde at tiden min til toppen skulle være mye dårligere enn sist, men ble ganske fornøyd. Var ekstremt varmt, men også ganske deilig. Når vi kom ned igjen satt vi oss på terrassen og spise reker og krabber, elsker slike sommerdager.

Ikveld skal jeg dra ut til havet å grille sammen med Kathrine, søsteneren hennes og en venninne av henne! Er så utrolig fint og varmt i Bergen for tiden, og jeg gleder meg til en koselig kveld :)

• Årets første bad

Hei dere!

idag visste gradestokken over 30 grader, og da må til og med badepingler som meg gå å bade. Dro med Kathrine for å bade en plass hvor de har stupebrett, ettersom jeg ikke takler å gå uti. Tok noen minutter før vi klarte å hoppe første gangen, men vannet var faktisk utrolig varmt og det var helt fantastisk å bade.

Ellers har vi hatt ett mini-familiebesøk fordi mamma og pappa har 31-års bryllupsdag, tenk så heldig jeg er som har to så kjekke foreldre, og ikke minst er de heldige som har hverandre.

• Reiselysten

Hei dere!

Tenkte å oppdatere dere på mitt utrolig spennende liv her i Bergen, kødda. Dagene går til jobb, spising, trening og rydding av rommet. Jeg visste ikke at det gikk ann å bruke en uke på å rydde rommet, men det går tydeligvis ann når jeg gjør det.

De som kjenner meg godt vet nok hvor utrolig glad jeg er i å reise, og jeg blir så utrolig rastløs av å være stuck i Norge i 3 måneder. Mens alle vennene mine reiser på ferie til syden og andre eksotiske plasser, sitter jeg hjemme i regnbyen Bergen. Det positive med det er at jeg får god tid til å dagdrømme og planlegge reisene jeg vil gjøre når jeg kommer tilbake til USA, og det som står øverst på listen er Florida og New York. Om alt går etter planen skal jeg gå på skole i Boston, som bare ligger 4 timer med tog unna New York. Jeg skal fly til New York siden det er billigere enn Boston, og bruker selvfølgelig sjansen til å tilbringe noen dager der før jeg drar opp til Boston. Jeg gleder meg sånn til å kunne ta på en fin sommerkjole, sitte på god musikk på mobilen og bare vandre rundt med kameraet mitt og ta fine bilder ♥

Nå skal jeg gå tilbake til ryddingen, utrolig hvor spennende det er å rydde når man ikke har andre ting å gjøre.

• Feeling juicy

God morgen!

Som jeg nevnte igår hadde jeg bestemt meg for å juice i hele dag. Startet morningen med en energibombe bestående av epler, spinat, lime, agurk, selleri, ananas og avokado. I tillegg tok jeg shots med hvetegress og spirulina, så jeg fikk meg en skikkelig energibombe på morningen.

Nå skal jeg straks ta på treningsklær og ta meg en joggetur i regnværet, det må være noe av det beste som finnes!

• long time, no see

Wops, glemte visst bloggen i en måneds tid jeg. Siden sist har jeg gjort veldig masse, blant annet vært en uke i Stavanger på grunn av Grand Slam Stavanger, som er en internasjonal sandvolleyballturnering. Jeg har også vært litt fotomodell for onkel, noe som alltid er like kjekt. I tillegg har jeg fått litt treningsmotivasjon og motivasjon til å spise sunt, og har derfor bestemt meg for at jeg skal juice i hele morgen. I mitt ellers lite innholdsrike liv bruker jeg mange timer på å dagdrømme om New York hver dag, om jeg kommer inn i Boston flyr jeg til New York siden det er billigst, og vurderer å være der en dag eller to før jeg drar opp til Boston med tog.

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.