karolinems -

Waffle thursday

Hei dere!

Igr kjpte pappa og jeg nytt vaffeljern ettersom det gamle ble kastet for noen dager siden. Vi mtte selvflgelig teste det ut, s det ble vafler til kvelds. Det var deilig faktisk ha ett vaffeljern som fungerer for en gangs skyld :)

N m jeg pakke ferdig og legge meg! Jeg tar flyet klokken 7 imorgen for dra til Sverige, jeg gleder meg!♥

• Hjemmelagde lakseburger

Hei dere!

Idag var det hjemmelaget lakseburger som sto p menyen, og jeg skulle lage det for frste gang. Vanligvis pleier vi kjpe de p Meny, men jeg syns de er s utrolig gode, s ville prve selv. Jeg tok laks og reker, grovhakket det, kuttet opp langlk i sm biter, ogs brukte jeg fiskekrydder fra Jacobs og sitronpepper. Etter 10 minutter inni ovnen var de ferdige, og jeg ble veldig fornyd.

Vi fant plutselig ut at vi ville gjre ene kottet vrt om til en lesekrok, s ikveld har vi drevet ryddet der for kaste ting, og rjan og meg kjrte ut for kjpe en hylle vi fant p finn.no. Gleder meg til det er klart :D

• Spontantur til Uppsala

Hei dere!

Idag bestemte jeg meg plutselig for reise til Uppsala i helgen, som ligger ca 40 minutter fra Stockholm. Var vel egentlig mest mamma som ville ha meg ut av huset, hihi. Jeg skal beske Jane, og jeg gleder meg snn til se henne igjen. Har ikke sett henne siden jeg dro fra Chicago, s det blir deilig med en jentehelg sammen med henne♥

• Wanderlust

;a strong desire to travel

alle bilder fra weheartit

#wanderlust #reise

• When I get to decide dinner

Squash fylt med kjttdeig, soltrkete tomater, hermetiske tomater, lk, langlk og paprika.

#middagstips #kosthold

• Birkenstock

Mitt desidert dyreske skokjp p en stund, men de er verdt det. Jeg er vanligvis ikke snn som kjper det alle andre har, men disse mtte jeg bare ha. De er utrolig behagelige g med, ogs de er jo selvflgelig veldig kule. Hold p kjpe noen i ett annet merke nr jeg var i Tjekkia i mai, men n er jeg glad for at jeg kjpte ekte.

Jeg kjpte mine p dna i Bergen for 899 kr.

• Statsraad Lehmkuhl

Hei dere!

Igr var siste dag av Tall Ship Race i Bergen, og jeg tok en tur inn sammen med familien for g om bord p Statsraad Lehmkuhl, ogs se nr de skulle synge. De stengte bten klokken 18.00, ogs klatret mange matroser opp i mastene p bten, ogs sto det noen nede p bakken, s sang de noen sanger.

Seinere p kvelden dro jeg sammen med min bror og vennene hannes for grille :)

• Inspo wall

Hei dere!

Igr kveld satt jeg leste gjennom gamle moteblader som jeg fant p rommet, og bestemte meg for klippe ut noen av bildene jeg syns var fine for henge de opp p rommet. Rommet mitt er ganske ensfarget og litt "kjedelig", s var kult med litt pynt p veggen :)

N skal jeg skifte til treningsty og dra p trening, siden jeg trente styrke p hele kroppen igr blir det bare lping og mage/rygg. Vil veldig gjerne g opp Stoltzekleiven ilpet av sommeren, s fant ut at det var p tide trene litt kondisjon.

• Tall Ship Race, Bergen 2014

Hei dere!

Idag sto jeg opp 6.30 for dra trene med Ida. Var nesten ingen p treningssenteret, noe som selvflgelig var ganske deilig. Ble en litt rolig kt idag ogs ettersom jeg fortsatt er stl etter tirsdag. Dro hjem for dusje, fr jeg dro til byn for treffe onkel. Han skulle lre meg litt om det ta bilder, ogs etterp gikk vi rundt s p alle btene som er i Bergen p grunn av Tall Ship Race, utrolig mange kule seilebter. Ble lunsj p TGI Fridays, og jeg ble skikkelig skuffer over hvor drlig maten er i forhold til USA.

Ble veldig fastinert av hvor mange tau det er p en bt, nesten s jeg vil finne ut hvor mange kilometer det blir tilsammen :) Var veldig heldig med vret, bortsett fra at det godt kunne vrt litt vind.

• Restitusjonstur

Hei dere!

Idag tok jeg en rolig dag nr det gjaldt trening, ettersom jeg er ganske stl i beina etter grsdags kneby. Ble en rolig tur p fjellet med familien, noe som var ganske deilig. Imorgen tidlig skal jeg treffe Ida klokken 8 ogs skal vi trene. Blir deilig vkne tidlig for dra trene igjen, pleide gjre det hver dag i Chicago.

N m jeg sove, slik at jeg orker st opp tidlig! God natt♥

• Nr1Fitness

Hei dere!

Var utrolig deilig legge seg ren og pen i sin egen seng i natt etter noen dager p hyttetur! Bestemte meg igr at det var p tide begynne trene skikkelig igjen, s idag dro jeg opp til Nr1Fitness for kjpe medlemskort. Prvde meg p overnight oats ogs, s det det toppet med banan, peanttsmr, skivede mandler og trket frukt til frokost, sammen med en kopp grnn te. Tok en litt rolig treningskt idag siden jeg ikke har trent skikkelig kneby p lenge, men gleder meg til trene skikkelig igjen snart. Heldigvis er dette treningssenteret pen 24/7, s jeg kan trene fr jobb noen ganger om jeg orker.

• Jondal

Hei dere!

I helgen var jeg p hyttetur i Jondal, skulle egentlig komme hjem igr, men vi bestemte oss for bli en dag til siden det var s fint vr. Var utrolig deilig vre en plass uten internett og nesten ikke telefondekning. Vi solte oss for det meste og badet litt, og satt oppe til seint p natten for spille kort. Alt i alt en fin helg♥

Ble en del bilder, men var s utrolig fint der at jeg ikke klarte velge vekk noen :) Har hatt en super helg med Ida og familien hennes.

• Redhead og ikea

Hei dere!

Idag etter jobb dro mamma og jeg en tur p sane senter og IKEA, jeg kjpte meg hrfarge slik at jeg kunne farge vekk etterveksten min ogs var vi p ikea for kjpe litt smting. Kathrine kom her etter jobb og hjalp meg farge hret, og jeg ble veldig fornyd. Jeg farget det mrkerdt slik jeg pleier hos frisren i USA. Etter jeg hadde vasket hret mitt skikkelig lagde jeg god juice som jeg fant oppskriften p pEirin Kristiansen sin blogg, samtidig som jeg s en episode av Friday Night Lights.

Jeg har blitt invitert med p hyttetur med Ida og familien hennes i helgen, og det takket jeg selvflgelig ja til. Vi drar imorgen etter jobb, og planen er faktisk dra til Folgefonna (eller noe snt?) for st p ski, og jeg gleder meg skikkelig til st p ski i Juli, hihi. Fr vi drar skal jeg en tur til mormor for spise lunsj med henne :)

• Fin morning

God morgen dere!

Idag var jeg s heldig begynne litt seinere p jobb, s tok meg tid til ta en deilig dusj og lage en god frokost. Det ble oppkuttet vannmelon, hjemmelaget eple- og sitronjuice, som forresten er helt fantastisk godt, ogs en kopp grnn te. Jeg merker at jeg savner ha s mye tid som jeg hadde i USA p morningen. Det beste jeg vet er lage en god frokost og nyte den, men da mtte jeg nesten sttt opp klokken 5 hver dag om jeg skulle hatt tid til det.

hper alle fr en fin dag :)

• OCD

Obsessice Compulsive Disorder - av og til fr jeg snne anfall der jeg bare m rydde, og idag var en snn dag. De som kjenner meg godt vet at jeg ikke er kjent for vre s ryddig til vanlig, men nr jeg virkelig vil, s blir det rent og pent. Jeg irriterer meg snn over det ene skapet mitt som ikke passer inn p resten av rommet mitt, og det har jeg gjort helt siden vi pusset opp. Ettersom jeg ca bare bruker 50% av klrne mine har jeg bestemt meg for gi bort det meste ettersom jeg bare har to kofferter fylle fram og tilbake fra USA, og det kommer til bli s deilig f plass til alle klrne inne p mitt rom. Etter vi pusset opp fikk jeg veldig mye mindre skapplass enn fr, som gjorde at jeg m ha litt klr overalt i huset.

• Throwing it back

Hei dere!

Satt s gjennom gamle bilder jeg har lagt ut p facebook og kom over bildene fra nr jeg var i USA frste gangen, det var sommeren 2011 og jeg dro sammen med familien min. Vi var noen dager i New York, ogs fly vi ned til Florida og leide hus der.

Lengte mer og mer tilbake nr jeg ser disse bildene, hper ikke det blir lenge til jeg fr beskt Tuva i Florida :)

• Sunsets

Er det noe jeg elsker ta bilder av s er det solnedganger, eller eventuelt soloppganger ogs. Tror ca halvparten av bildene mine p mobilen er av det. Ikke akkurat like fint som p Clearwater Beach, men ganske fint for vre Norge :)

• Dagens treningskt

Heihei!

N er jeg nettopp ferdig med dagens treningskt, som ble en fjelltur opp fjellet bak meg, jeg fikk ogs ny rekord til toppen og er veldig fornyd med det♥! Min bror har flyttet hjem for noen uker, s er kjekt ha noen trene med. Nr vi kom ned igjen trente vi litt styrke i garasjen med det vi fant av utstyr.

• En litt annerledes omelett

Hei dere!

Fjellturen min ble litt lengre enn planlagt, da jeg bestemte meg for g over fjellet og komme ned en annen plass istedenfor g ned der jeg kom opp. Jeg kom meg til toppen p 16.08 minutter, som er det samme som min beste tid opp. Jeg har som ml klare det p 15 minutter fr sommeren er over. Etter fjellturen lagde jeg lunsj til mamma og meg, og prvde meg p en omelett jeg aldri har laget fr. Vanligvis blander jeg alt i en ildfast form og putter i ovnen, men idag lagde jeg det som en slags wrap ogs fylte den etterp. Tok 4 egg og stekte det som en omelett, deretter tok jeg den av stekepannen, la den p ett fat og puttet p avokado, spinat, brie og spekeskinke p halve siden, ogs brettet jeg den andre halvdelen over.

Rett etter lunsjen dro jeg til byn, frst for vaske hos mormor ogs dro jeg p kino med Kathrine. Vi s "the fault in our stars", og det var en skikkelig bra film. Akkurat n sitter jeg i sofaen sammen med pappa og ser VM-finalen, har ikke sett s mange kamper, men er kjekt f med seg finalen.

vakre Bergen♥

Hper alle har hatt en fin helg :)

#mat #trening

• God morgen

Hei dere!

Dagen idag startet jeg med innta en god frokost bestende av vannmelon, ferskpresset appelsinjuice, grnn te og en liten shot med spirulina. Planen n er g en tur p fjellet, er heldigvis litt kjligere idag enn de andre dagene, s kanskje jeg slipper vre helt dd nr jeg kommer til toppen.

• Hellesy

Ikveld skulle jeg som sagt ut grille med Kathrine, Silje og Emilie. Vi hadde ikke helt planlagt hvor vi skulle, men endte opp p Hellesy som er omtrent s langt mot havet man kommer seg med bil i Bergen. Fikk sett en nydelig solnedgang samtidig som vi koste oss med god grillmat.

Er ganske sliten n etter en lang uke med jobb, s n skal det bli deilig kunne sove litt lengre enn til klokken 7.

• Fjelltur og reker

Hei dere!

Igr kveld gikk mamma, pappa og jeg p fjelltur rett bak huset vrt. Er veldig lenge siden jeg har gtt her n og trodde at tiden min til toppen skulle vre mye drligere enn sist, men ble ganske fornyd. Var ekstremt varmt, men ogs ganske deilig. Nr vi kom ned igjen satt vi oss p terrassen og spise reker og krabber, elsker slike sommerdager.

Ikveld skal jeg dra ut til havet grille sammen med Kathrine, ssteneren hennes og en venninne av henne! Er s utrolig fint og varmt i Bergen for tiden, og jeg gleder meg til en koselig kveld :)

• rets frste bad

Hei dere!

idag visste gradestokken over 30 grader, og da m til og med badepingler som meg g bade. Dro med Kathrine for bade en plass hvor de har stupebrett, ettersom jeg ikke takler g uti. Tok noen minutter fr vi klarte hoppe frste gangen, men vannet var faktisk utrolig varmt og det var helt fantastisk bade.

Ellers har vi hatt ett mini-familiebesk fordi mamma og pappa har 31-rs bryllupsdag, tenk s heldig jeg er som har to s kjekke foreldre, og ikke minst er de heldige som har hverandre.

• Reiselysten

Hei dere!

Tenkte oppdatere dere p mitt utrolig spennende liv her i Bergen, kdda. Dagene gr til jobb, spising, trening og rydding av rommet. Jeg visste ikke at det gikk ann bruke en uke p rydde rommet, men det gr tydeligvis ann nr jeg gjr det.

De som kjenner meg godt vet nok hvor utrolig glad jeg er i reise, og jeg blir s utrolig rastls av vre stuck i Norge i 3 mneder. Mens alle vennene mine reiser p ferie til syden og andre eksotiske plasser, sitter jeg hjemme i regnbyen Bergen. Det positive med det er at jeg fr god tid til dagdrmme og planlegge reisene jeg vil gjre nr jeg kommer tilbake til USA, og det som str verst p listen er Florida og New York. Om alt gr etter planen skal jeg g p skole i Boston, som bare ligger 4 timer med tog unna New York. Jeg skal fly til New York siden det er billigere enn Boston, og bruker selvflgelig sjansen til tilbringe noen dager der fr jeg drar opp til Boston. Jeg gleder meg snn til kunne ta p en fin sommerkjole, sitte p god musikk p mobilen og bare vandre rundt med kameraet mitt og ta fine bilder♥

N skal jeg g tilbake til ryddingen, utrolig hvor spennende det er rydde nr man ikke har andre ting gjre.

• Feeling juicy

God morgen!

Som jeg nevnte igr hadde jeg bestemt meg for juice i hele dag. Startet morningen med en energibombe bestende av epler, spinat, lime, agurk, selleri, ananas og avokado. I tillegg tok jeg shots med hvetegress og spirulina, s jeg fikk meg en skikkelig energibombe p morningen.

N skal jeg straks ta p treningsklr og ta meg en joggetur i regnvret, det m vre noe av det beste som finnes!

• long time, no see

Wops, glemte visst bloggen i en mneds tid jeg. Siden sist har jeg gjort veldig masse, blant annet vrt en uke i Stavanger p grunn av Grand Slam Stavanger, som er en internasjonal sandvolleyballturnering. Jeg har ogs vrt litt fotomodell for onkel, noe som alltid er like kjekt. I tillegg har jeg ftt litt treningsmotivasjon og motivasjon til spise sunt, og har derfor bestemt meg for at jeg skal juice i hele morgen. I mitt ellers lite innholdsrike liv bruker jeg mange timer p dagdrmme om New York hver dag, om jeg kommer inn i Boston flyr jeg til New York siden det er billigst, og vurderer vre der en dag eller to fr jeg drar opp til Boston med tog.

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.