karolinems -

MIN NYE ROOMMATE

Plutselig var det ikke Elisabeh som lå i sengen sin lengre, det var visst Bradley Cooper :)

• FORLATT PÅ EN ØDE ØY

Idag ankom jeg flyplassen i Sandefjord tidlig på mor ingen og ble hentet av Elisabeth og faren. Da vi kom hjem var det fortsatt frokosttid, så etter en deilig frokost ble jeg visst litt rundt omkring før vi dro på båttur. Først ble vi sluppet av på en øy mens faren kjørte tilbake for å hente de andre, også fant de en annen øy så han kom å hentet oss etterpå. Dagens utflugt førte til veldig sol rente bein ettersom mamma sa det ikke var behov for solkrem resten av sommeren, noe jeg ikke trodde var heller. Etter noen timer på øyen dro vi tilbake og var klar for en beachøkt med Nora og Knut som viste seg å vare i over 3 timer. Nå har vi akkurat kommet tilbake og dusjet og er veldig klar for mat!

Hva har du gjort idag?

• UT PÅ TUR

Etter knapt et døgn hjemme er jeg klar for å reise igjen, denne gangen innenfor landets grenser!
    Første stopp er Tønsberg i en dag, før det er til Rjukan, ned igjen til Tønsberg og deretter Rjukan igjen!
    Grunnen til dette er fordi det er Junior sandvolleyball NM i Rjukan, og siden makkeren min bor i Tønsberg er det først ned der for å trene, så spille NM, ned igjen og trene mer for å så spille det andre NM.
    Etter en ukes tid med bare volleyball, er jeg klar for enda mer, men denne gangen bare på sidelinjen og tribunen.
    Rett etter siste NM tar jeg turen til Kristiansand for å jobbe som scorer under EM og selvfølgelig være en ivrig tilskuer, uheldigvis er det som sagt EM, som vil si at alle favorittlagene mine fra USA og Brasil blant annet ikke får være med.
    Håper på litt finere vær enn idag, ikke kjekt å reise fra 30++ grader og sol til 15 grader og regn, go Bergen!

Planen var å ta en tidlig kveld idag, med tanke på at flyet går 08.00 imorgen og jeg er i stort underskudd av søvn, men siden jeg ikke begynte å pakke før for noen timer siden og masse klær må vaskes, så ble ikke den tidlige kvelden før nå.

• EN TRAGEDIE

At en person kan gjøre så mye skade i et så lite land er ganske utrolig!
    Da vi var på vei til flyplassen i Florida ringer onkel oss og foteller først om eksplosjonen i Oslo og ikke mange timer etter ringen han å forteller om massakren på Utøya og!
    Tror aldri jeg har vært så i sjokk som jeg var da, stresset som vi var fikk vi sjekket inn, og det første jeg gjorde var å se på nyhetene på tvene på flyplassen og lese på nettavisene og snakke med folk hjemme!

Det jeg tenker mest på i ettertid er hvordan en person kan drepe så mange uskyldige mennesker!
    Ikke minst på familie, venner og bekjente!

Hvil i fred! ♥ Dere vil bli husket og savnet!

• SOLNEDGANG PÅ CLEARWATER BEACH

• AMERIKANSKE HJEMMELAGDE PANNEKAKER

Siden vi bor i hus i Florida kan vi lage mye mat selv, og den veldig seine lunsjen idag ble amerikanske pannekaker! Nam! Dagen har ellers blitt brukt til å slaske med bassenget.

• DISNEY'S BLIZZARD BEACH WATER PARK

Igår tilbringte vi dagen i Disney's blizzard beach water park som er badeland med vinteremne.
    Vi leide vårt eget område, og da fikk vi en plass der vi hadde 6 stoler, safe til tingene våres, egen kelner som kom det med akkurat det vi ville, gratis vann og en kopp der vi kunne fylle på så mye gratis drikke vi ville av cola, fanta, sprite, limonade og vann. Siden vi var der ganske tidlig, var det heldigvis ikke så veldig mye kø i begynnelsen, og vi fikk gjort en del ting før det ble mye kø.

Etterpå dro Hege, Cato, Ørjan og jeg på et Outlet senter for å se om vi fant noe billige klær, og om ut igjen med litt forskjellig!

• 6 TIMERS LANG BASEBALLKAMP

På søndag var vi på vår første baseballkamp noen sinne, og det visste seg å bli den lengste i historien også!
    Vi så kamp mellom Rays og Boston, som er det beste og det 3.beste laget i serien her.
    Grunnen til at det tok så lang tid var fordi etter de 9 første rundene da de egentlig skal være ferdig, var det uavgjort og da må de fortsette til noen vinner en runde. Etter 15 runder (tror jeg) som tok ekstremt lang tid, vant endelig Boston og kampen var over! Endelig var vi på vei hjem, og rundt klokken 03.00 ca var vi hjemme og veldig klar for søvn!

Hege syns det ble en smule kjedelig etterhvert, men hadde heldigvis med bok å lese i.

Endelig ferdig!

Visst man ser bort fra at kampen varte 6 timer, så var det ganske gøy! :)

• UNIVERSAL STUDIOS ORLANDO

Dagen idag begynte veldig tidlig, planen var å dra til universal studios!
    Etter en rask frokost, hev vi oss i bilene for å komme oss til Orlando!
    Når vi kom fram var det veldig varmt som vanlig, så etter å ha kjøpt Express billetter for å slippe mye kø, var det bare å begynne å gjøre ting!
    Vi begynte med en stor berg- og dalbane, og tok blant annet ting som spiderman 3D simulator! Vi tok også 3 former for noe tømmerstokk greier, og etter den første var vi ganske gjennomvåt!
    Siden det var ganske varmt og sol som vanlig, tørket vi ganske fort! Men rett før vi skulle dra begynte det å regne ganske mye igjen, og vi ble egentlig våte igjen!
    På vei ut igjen gikk vi innom en Billabong butikk fordi Ørjan skulle se etter klokker, og tilslutt kom både jeg, pappa og Ørjan ut med ny klokke!

hamburgere!

De hadde også "people dryer" i tilfelle man ikke ville gå rundt og være gjennomvåt noen timer ..

Tømmerstokken!

Harry Potter land!

Den første berg- og dalbanen vi tok

Sliten etter en lang dag

Spider man!

Vi gikk i spillebod for å bruke litt penger på slutten, og på en eller annen måte klarte vi å vinne 596 tickets!

Tilslutt kom også regnværet!

akkurat som hjemme!

• LUKSUS I CLEARWATER

Idag dro vi til Clearwater, stedet vi skal være i 9 dager før vi drar tilbake til New York!
    Vi leier et hus med 8 soveplasser, basseng, heis, stort hus, internett, fint kjøkken og mange bad!
    Dagen begynte med å dra ut på havet for å bade litt med fiskene, rettere sagt på med flytevest, dykkermaske, snorkel og svømmeføtter! Etter noen timer ute på sjøen, dro vi tilbake for å sette kursen mot Clearwater!
    I tillegg til å se mange fisker, så vi en liten hai på vei inn igjen! Heldigvis så vi ikke den før vi var på vei inn igjen, visst ikke hadde nok ikke jeg kommet meg ut i vannet!

På veien til Clearwater stoppet vi på Danny's og fikk enda flere big size desserter!
    Vi så også en aligator på ca 1,5 meter!

På vei ut på havet!

Alle måtte ha på seg flytevest, så fra båten så man ofte bare en oransje eller gul klump som fløt!

mamma :)

Ørjan :)

Det er tydelig vanlig at det vokser små "skoger" midt på sjøen!

På vei til Clearwater!

Et forsøk på å ta bilde av aligatoren, men den gikk ned i vannet ganske fort! Man ser akkurat øynene og litt av munnen midt på bilde!

Enda er rart dyr!

Kjøkkenet, Maytag kjøleskap, microbølgeovn og ovn! :D

Stuen

Resten av stuen!

Basseng vi deler med de 4 andre leilighetene som ligger her, men jeg tror vi er de eneste som er her og har da hele bassenger for oss selv!

Hamstring av mat!

blogges

• GUIDET TUR PÅ VANNSCOOTER RUNDT KEY WEST!

Idag har Hege, Cato, Ørjan og jeg vært på guidet tur på vannscooter rundt øyen Key West! Vi kjørte gjennom blandt annet Mexico gulfen, og stoppet en plass med en øy for å bade litt! det er mange plasser her midt på sjøen der det plutselig kommer sandbunn der det kan være så grunt at man bare har vann opp til ankelen! Ellers kjørte vi litt rundt og guiden fortalte om forskjellige ting!
    Siden vi skulle tilbake på det hotellet vi var på første dagen, dro mamma og pappa tilbake før oss for å sole seg! Når vi var ferdig kjørte vi også tilbake, og stoppet på McDonalds for lunsj!

I USA er det tydeligvis vanlig at fanger gjør veiarbeid, så vi har sett noen slike skilt som dette!

Dette dyret møtte vi når vi kom på hotellet!

• ANKOMMET FLORIDA

På søndag morgen dro vi på flyplasse for å komme oss til Florida. Etter en ca 2 timers lang flytur kom vi fram, hentet leiebilene og satte kursen mot Florida Keys, som er en gruppe øyer som ligger nedover. Når vi skulle hente bilene fikk vi velge helt selv hvilken bil vi ville ha, bare den var innen for den klassen vi hadde bestilt. Siden Ørjan og Cato fikk velge en bil i klassen SUV/storklasse ble det selvfølgelig en Jeep! Første stopp var Key Largo, hvor vi bodde på et fint og billig hotell. Det var basseng, privat strand, treningsrom og fine rom. Etter vi kom fram i 17 tiden ble resten av dagen brukt på bassengkanten før vi dro ut for å spise på The Fish House. Etter noen dager i USA har vi lært oss at porsjonene med mat her er litt større enn i Norge, ettersom vi ikke har orket å spist dessert noen dager nesten etter å ha spist litt for mye av hovedretten, bestemte vi oss igår for å spise litt mindre av hovedretten for å ha plass til dessert. Det visste seg at det ikke bare var hovedretten det var mye av, og vi fikk servert noen enorme desserter! Uansett om vi bare hadde bestilt 4 desserter, og vi var 6 stykker, så klarte vi alikevel ikke å spise halvparten av dessertene!

Idag kjørte vi videre utover mot havet til den ytterste øyen som heter Key West. På vei utover kjørte vi på mange små øyer som omtrent bare var bred nok til bilveien. Når vi kom fram var det rett på stranden for å bade og få litt farge! Etter noen timer der gikk vi ut for å få i oss litt mat og se solnedgangen.

Ettersom det er veldig mange haier og aligatorer her, så har vi ikke møtt på andre dyr en firfirsler og iguana. Idag formiddag var det 8 iguana på parkeringsplassen på hoteller, og det gikk an å gå ganske nærm å ta bilde og se på de uten at de ble redd.

Solnedgangen i Key West

Plasser man kan dra..

Ny bil :)

Firfirsel

En stor dessert

En litt større dessert

Og enda en stor dessert

På vei utover øyene

Fornøyd med å være fremme i Florida

Ørjan var også fornøyd!

Iguana!

• SEPHORA

Sminkebutikken vi var på idag heter Sephora og levde virkelig opp til forventningen!
    Det er veldig mange som jobber der, og de er flinke til å selge ting! Vi ble prøvd på sminken vi ville ha, og satt i ca 2 timer og ble sminket og forklart hvordan vi skulle gjøre det! Etterpå fant hun fram alt vi hadde prøvd, også var det bare rett å betale! Vi fant ut at v hadde brukt ca 2500 kr på sminke, så får håpe at vi får bruk for det masse framover!
    Anbefales veldig om man er på besøk i USA!

Fordeling av sminken!

• TRØTTE TURISTER

torsdag og fredag har blitt brukt for det meste å leke turister!
    Første dagen ble vi tilbydt en turistpakke der vi kunne ta turistbuss og besøke diverse plasser. Vi har vært å sett på frihetsgudinnen, vært oppe i Empire State Buildning, vært på Seaport museum, vært på kjøretur i Brooklyn og tatt masse bilder med Time Square om dagen og om kvelden! På torsdag var det fint vær hele dagen og ekstremt varmt!

Etter at vi hadde vært på busstur i Brooklyn idag tok vi turen for å se på Sub-Zero Wolf, Smeg og GE sine showrom, før Bente, Hege og meg gikk på en liten shoppingtur på Victoria's Secret og Sephora. Jeg tok også turen innom en skobutikk og kom ut med et par nye gladitorsko. Vi fikk god hjelp på sminkebutikken, og kom ut igjen med sminke for over 2500 kr, delt på 3 personer da! :)
    Ørjan, Cato og Frode dro tilbake til hotellet, også dro Ørjan og Cato for å se på standup show! Vi andre som ikke er fult så god i engelsk og ikke helt hadde skjønt hva vi sa, holdt oss hjemme og er nå klar for å dra ut for å spise middag!

Turister på Time Square!

Dessert på Friday's!

Time Square by night!

• FØRSTE DAG OVERSTÅTT I NEW YORK

Siden vi har prøvd å pakke så lite som mulig, så hadde vi planlagt at første dag skulle være en shoppingdag! Dagen begynte på Subway for å kjøpe frokost, før vi tok turen opp til det blå! Heldigvis var vi veldig tidlig ute, og slapp det meste av køen opp til Empire State Buildning. Etter å ha sett der litt, begynte endelig shoppingen! Første stopp var butikken på Empire State Buildning, hvor vi selvfølgelig lekte veldig turister og kjøpte med oss diverse "I<3NY" ting og t-skjorter med Empire State Buildning bilde på. Etter det var vi klare for litt skikkelig shopping, og begynte å vandre rundt i gatene for å finne diverse plasser vi ville gå. Jeg visste nøyaktig hvilke butikker jeg ville i, og fikk heldigvis tid til å stikke innom noen av de. Når shopping var ferdig hadde de fleste nye sko, kjoler, shortser eller t-skjorter. Etter nesten 12 timers shopping, fant vi tilslutt taxi tilbake til hotellet også var det rett ut for å få i oss litt mat før vi tar kveld!

Medium drikke på Subway :)

Utsikt fra Empire State Buildning

86.etasje

Brannbil!

Så et par av disse bilene

Taxi!

Time Square!

Time Square igjen!

• WELCOME TO NYC

Klokken 13.10 på tirsdag formiddag satt vi klare på flyet som skulle bringe oss halvveis til USA, med en liten omvei innom Stavanger først. Etter noen timer på det første flyet landet vi på Island hvor vi skulle vente ca en og en halv time før vi skulle videre. Etter å ha spist litt var vi klar for å finne gaten, og jeg gleder meg veldig til å kunne sitte meg på flyet igjen og slappe av! Mens vi ventet på gaten så vi et veldig spesielt fly, og tilslutt fant vi ut at det var Iron Maiden sitt fly, noe som ikke var så veldig vanskelig å se med tanke på at det stor med store bokstaver fremst på flyet. Foran oss ventet en ca 6 timer land flytur, og siden pappa er så flink hadde han skaffet oss nødutgang plasser, noe vi ikke akkurat klaget over. Flysetene derimot, var ikke jeg fult så fornøyd med. Heldigvis var jeg veldig trøtt, og halvveis inn i den første filmen jeg så sovnet jeg ganske fort. Når vi landet i New York var klokken 19.15 lokal tid og 01.15 i norsk tid, noe som betydde at vi var ganske utslitte. Siden jeg sikkert var den som hadde gledet meg mest, var jeg selvfølgelig klar med kamera så fort vi kom ut fra flyplassen og tok en del bilder av alt som går an å ta bilde av. Når vi kom fram til hotellet, visste det seg at the empire state buildning omtrent var nabobygget til hotellet, og planene for neste dag var da å møte opp der klokken 08.00 neste dag for å slippe den lange køen. Heldigvis trengte vi ikke så mye søvn siden det egentlig snart var morning i Norge, og før klokken viste 07.00 neste dag var alle våken.

På flyet til Island.

Flymaten :)

GUL BIL!

politi!

Fikk meg en ny venn fra politiet :)

Iron Maiden sitt fly :)

Amerikans pizza :)

• FARVEL BERGEN - HELLO NEW YORK

Endelig reiser jeg snart! Har telt dager helt siden det var over 100 dager igjen, og nå er det under 12 timer igjen! :D
    Kom hjem for 9 timer siden, og det eneste jeg har gjort er ryddet, vasket klær og pakket igjen! Nå skal jeg få meg litt søvn også er jeg veldig klar for avreise imorgen! SOL OG VARME!

Fin himmel!

• OPPDATERING FRA STAVANGER

Ettersom jeg har tilbrakt 8 dager i Stavanger uten internett har det ikke blitt noe blogging, så her kommer en oppdatering fra forrige uke!
    Det begynte forrige søndag med at vi dro til Stavanger for å hente uniformene våres og komme på plass, mandag startet det med noen få kamper, og heldig som jeg er fikk jeg selfølgelig i oppgave å ha kampen på åpningsshowet!
    Resten av uken fram til fredag var det mange kamper, mye regn, lite sol, godt humør og mye bra volleyball! På lørdagen ble det endelig ferre kamper og mindre jobber, og på søndag fikk jeg likegodt fri og så de 4 kampene fra VIPen med mamma og pappa og mange andre herlige folk! :)

Søt jente!

Fornøyde jenter etter å ha hentet nydelige uniformer !

De som bestiller klærne er litt dårlige til å bestille riktige størrelser, og da ender vi som oftest opp med XL og XXL klær :)

Åpningsshow!

Mo! :D

enda en søt jente ♥

God stemning!

Fine folk!

En fin teamleder ♥

Liker deg!

Heia Geir! :D

Spiser en etterlengtet middag på egon første dagen!

Enda en fin teamleder!

Pro linjedommer !

Tonje var en smule misfornøyd med klær som var ca 4 størrelser for stor :)

Da var desverre en herlig uke over, med mange nye venner, gode minner og bra volleyball!

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.