karolinems -

tapas og sjokoladefondue

Hei dere!

Idag tok Tonje og jeg en bytur for å se om vi fant noe fint til rommet mitt, men alt jeg endte opp med var to basik t-skjorter. Når vi kom hjem lagde vi tapas til middag, før vi så film også lagde sjokoladefondue til dessert.

Nå skal vi legge oss etter en slitsom dag, kjenner jeg er sliten!

• hei helg

Hei dere :)

Endelig helg, og det trengs! Kjenner jeg er sliten i hele kroppen etter en lang uke med jobb, og det er utrolig deilig å vite at jeg har 10 000 kr i lønn som jeg ikke har fått utbetalt enda :) husker jeg var så redd for å ikke finne meg jobb i sommer, også plutselig dummer "drømmejobben" opp. Ikke kjekkeste jeg har gjort, men er bra lønn og jeg får jobbet mye. Jeg har allerede begynt å ta pengene på sparekontoen etterhvert som jeg har fått litt lønninger og sånt, for i år skal jeg prøve å lage ett budsjett og ikke minst sitte av penger til å reise masse. Jeg vil blant annet til Mexico og New York, og kanskje en tur til San Diego om Paige reiser hjem til Thanksgiving. Nå har jeg akkurat kommet ut av dusjen og før det spiste jeg meg altfor mett på pannekaker. Nå må jeg skynte meg å støvsuge og vaske det som trengs, begynne på maten også kjører Kathrine og jeg til byn for å hente Tonje som kommer på besøk for å være her i helgen :)

Tonje og meg på toppen av hellandsnuten, besøk gjerne bloggen hennes her

• regnfulle dager

lang og slitsom dag, men nå er jeg snart klar for sengen. Jobb, middag hos mormor, en tur innom Manpower og trening sto på planen idag. Dagen på jobb føltes som en evighet, men nå er det bare en dag igjen til helg og til Tonje kommer på besøk! Etter jobb dro jeg innom Manpower og leverte skattekortet mitt før jeg dro til mormor for å vaske og spise middag. Prøvde meg igjen på en treningsøkt idag, som ble en smule mer effektiv enn igår. Akkurat når jeg var ferdig å trene begynte det å tordne som bare det, og det var ikke kjekt å være alene hjemme når man er redd for det. Vurderte å gå ut på joggetur når det plutselig begynte å regne også, men orker ikke å dusje igjen. Nå skal jeg lage meg litt juice i juiceren vår før jeg går å legger meg. Imorgen etter jobb må jeg rydde hele huset før Kathrine og jeg kjører til byn å henter Tonje som kommer med båten :)

• My summer

Hei dere!

I natt våknet jeg fordi jeg følte meg dårlig og hadde feber og endte opp med å spy. Klarte å sove litt videre, men bestemte meg for at det ikke var så lurt å dra på jobb. Jeg ringte Ørjan og siden han er så snill kjørte han på butikken for meg og kjøpte noe som skulle hjelpe mot kvalme, samtidig som jeg tvinge ned en hjemmelaget juice bestående av ingefær, ananas, eple og agurk siden ingefær visstnok hjelper mot kvalme. Etter å ha sett på tv en stund bestemte jeg meg for å tvinge i meg litt mat, og klarte tilslutt å spise en toastet baguett. Fikk litt energi i meg og har derfor prøvd å fikse litt mer på rommet mitt, som for tiden ser ut som ett halvferdig rom ettersom det mangler ett klesskap og skrivepult. Jeg tenkte å poste litt bilder av min sommer hittil :)

Min 17.mai feiring begynte sånn :)

Godt å vite at bunaden passet etter ett år i USA, da har jeg ikke lagt på meg så mye :)

Feiret bursdagen til storebror :)

spist god kake :)

Grilt med gode venner :)

Sett Norge sitt herrelandslag i volleyball spille VM kvalik i Halmstad :)

Vært på jobbtur med pappa til Danmark

Vært en kjapp tur innom min skandinaviske favorittby, københavn ♥

Malt meg med norgesflagg i fjeset og heier til jeg ikke hadde stemme igjen

Vært å besøk toppvolley som er internatskolen jeg gikk på, også gått tur til Hellandssnuten som er 9 km lang løype!

Tatt en tur til Østlandet og besøk Elise :)

vakre østlandet!

Framover blir det nok bare masse jobbing og kanskje en helgetur til Stavanger, ellers gleder jeg meg til å reise tilbake til Chicago for å få litt ferie og sol før skolen begynner igjen.

• Sliten jente

Hei dere

Nå har jeg nettopp lagt i badekaret og slappet av en stund. Jeg kjenner jeg er sliten i kroppen og begynner å bli småsyk. I hele dag har jeg følt meg sliten, og da jeg kom hjem fra jobb orket jeg ikke lage noe annet enn toast til middag. Jeg skulle gjøre ett forsøk på å tøye litt siden jeg har blitt så stiv igjen, men til og med det ble for slitsomt. Tilslutt fylte jeg bare opp badekaret og lå meg der med en god bok og stearinlys. Nå skal jeg prøve å få i meg noe mat med litt næring før jeg går å legger meg i sengen og leser litt før jeg skal sove.

Jeg leste ferdig "Dear John" på bussen på vei hjem fra jobb idag, så har begynt på denne nå. Fikk låne den av mormor på fredag og det jeg har lest hittil er bra :)

• fin helg

Hei dere :)

Denne helgen skulle jeg bruke til å rydde ferdig rommet og alt sånt, men da Kristine sa hun skulle komme her på lørdag for å se på visninger endret jeg planen litt. På lørdag lagde vi god tre-retters middag med vin til, før vi fikset oss for å dra på byn. Jeg må virkelig si at utelivet i Bergen for de under 20 skuffer enormt, og jeg skjønner egentlig ikke at folk gidder å gå ut. Ettersom det var drit, kom Ida å hentet oss ganske tidlig og vi dro heller hjem for å legge oss tidlig. Jeg var død etter en uke på jobb, så det var deilig å finne sengen. Idag våknet jeg tidlig av meg selv, selv om jeg var kjempe trøtt. Vi sto opp å lage god frokost, før vi fant oss hver sin sofa og så Bring it on. Før Kristine skulle reise dro vi til byn for å spise middag/lunsj på t.g.i.f. før jeg fulgte henne til bussen :)

Nå ligger jeg død i sengen og skal straks legge fra meg dataen. Jeg kjenner det hadde vært utrolig deilig å sovne før 10 og sove over 8 timer til imorgen. Ny uke og jeg er alene hjemme, som vil si at jeg ikke kan forsove meg siden ingen kan kjøre. Håper alle dere har hatt en fin helg også :)

• Dear John

Hei dere!

Torsdag og en dag igjen til helg, gjett om jeg gleder meg. Kjenner det blir bedre og bedre med helg ettersom jeg jobber hver ukedag nå, deilig å ha noe å se fram til :) Idag fikk vi dataene til å virke på jobb, så nå har jeg 3 ting jeg kan bytte på å gjøre, kan love dere at man blir lei av å gjøre det samme om og om igjen. Siden jeg brukter 50 minutter på å komme meg til og fra jobb med buss så har jeg alltid med meg en bok, og akkurat nå er det Dear John jeg leser. Mange av dere har nok sett filmen og kanskje lest boken, men om dere ikke har lest boken anbefaler jeg på det høyeste å gjøre det med en gang! Jeg har lest mange gode bøker i livet mitt, men hittil tror jeg det er denne og "etterpå" av G. G. Musso som virkelig er favorittene. Jeg klarer ikke å ligge fra meg boken og er helt avhenging av å lese mye i den hver dag. Nå har jeg nettopp spist middag, ble litt grønnsaker, fiskekaker og rømme. Skal straks trene litt før jeg dusjer og tar en tidlig kveld sånn at jeg kan lese masse før jeg skal sove :)

Når jeg leste denne siden fikk jeg til og med tårer i øynene, bra jeg hadde på meg solbriller på bussen så det ikke så så teit ut at jeg satt der å gråt for meg selv

• Kroppspleie

Hei dere! :)

For en gangs skyld kunne jeg sitte meg ned å slappe av litt når jeg kom hjem fra jobb, istedenfor å løpe rundt som en gal fordi jeg må fikse alt mulig. Jeg satt meg ned med spisebordet med litt oppkuttet frukt me vaniljekesam i min nye skål og laget meg en kanne te. Jeg gikk innom senteret idag for å se etter pynteputer, men endte opp med å kjøpe matchende sett i skål og kopp fra kremerhuset, i grå selvfølgelig! Syns alt blir så mye gøyere å spise om det matcher og er fint, haha! Etter jeg hadde spist litt og lest litt videre i "Dear John" bestemte jeg meg for å ta en treningsøkt hjemme i stuen og fant fram manualvekter, hoppetau, matte og strikk og tok en rask treningsøkt hjemme :) Nå sitter jeg nydusjet i sengen med ansiktsmaske på, og snart skal jeg begynne på middagen til Cato kommer hjem.

• travle dager

Hva skjedde med livet mitt? Ettersom jeg må stå opp før klokken 6 om dagene for å rekke å ta bussen 06.40 må jeg prøve å legge meg før 10. Jeg kommer hjem fra jobb mellom 5-6 hver dag, så de 4 timene jeg har brukes til å fikse rommet mitt ettersom det er ferdigmalt nå, spise middag også dusje før jeg går å legger meg igjen. Jeg kjenner det er slitsomt sånn som det er nå, jeg vil ha tid til å trene også. Heldigvis er det 3 dager igjen til helg og denne helgen skal bare brukes til å fikse ferdig rommet og trene masse. Mamma og pappa reiser til Canada imorgen som vil si at jeg er alene hjemme med Cato til han også reiser på fredag eller lørdag, så jeg har invitert mormor på "ferie" til oss i helgen siden jeg hater å være alene hjemme. Etter det er det mulig at jeg bor hos mormor noen dager sånn at jeg kan sove litt lengre og slipper å ta bussen så tidlig som jeg gjør nå. I helgen skal jeg virkelig få ryddet ferdig og kaste alt som er ubrukelig nå, i tillegg skal jeg prøve å skrive innlegg og poste bilder fra sarpsborg og når jeg var på besøk på tvn.

Ett bilde fra havnen når jeg var i Sarpsborg :) østlandet er vakkert!

• Sarpsborg

Hei dere :) Nå sitter jeg på toget på vei til Oslo igjen etter en fin og koselig helg i Sarpsborg med Elise og Susanna. På fredag når jeg kom fram hadde vi ett lite familiebesøk så jeg fikk treffe hele familien til Elise, og på lørdag dro vi til en plass som heter Høysand og spilte minigolf og koste oss ute i solen. Jeg har masse bilder på kamera, men siden jeg bare har med ipaden får dere vente med de til jeg kommer hjem. På lørdagskveld kom Susanna fra treningsleir i Polen og det var deilig å se henne igjen også! Har ikke sett henne siden vi sluttet på tvn. Idag dro vi på "harrytur" til Sverige siden de bare bor 20 min med bil derfra. Bra jeg hadde med meg stor koffert, så jeg fikk plass til litt glutenfri mat med meg hjem :) skal prøve å legge ut flere bilder når jeg kommer hjem.

• gratulerer med dagen, Elise!

Gratulerer så mye med dagen til verdens beste roommate og bestevenninne! Jeg tror jeg er verdens heldigste som har en så fin venninne som alltid er der for meg, gleder meg til mange flere fine øyeblikk med deg i årene vi har foran oss på North Park :)

Jeg er så heldig at jeg får reise å besøke Elise på bursdagen hennes, så nå sitter jeg å venter på flyet mitt på Flesland. Siden Elise jobber til rundt 4 og jeg ikke fant noe seinere fly (sånn skjer når man bestiller dagen før, wops) så tar jeg ett lite stopp i Oslo og spiser lunsj med Astrid før jeg tar toget til Sarpsborg :) håper alle sammen får en fin helg!
  • Gash

Hei dere!

Før sommeren sa jeg " i sommer skal jeg bare jobbe og slappe av", men neida! Jeg vet tydeligvis ikke hva det er lengre, og er ikke hjemme stort mer enn når jeg sover. I helgen reiser jeg til Sarpsborg for å besøke min søte bestevenninne og roommate i USA, og jeg kunne virkelig ikke vært mer giret. Var litt stresset siden jeg kom hjem i 9 tiden og ikke hadde pakket noe, så jeg tok likegod med sånn 3 av alt, bare for å være sikker :) Jeg må nesten sove nå siden jeg reiser tidlig imorgen, men jeg skal prøve å få oppdatert dere litt når jeg enten har kommet fram eller venter på flyet :)

Because you're the best!

• livet smiler!

Hei på dere!

Jeg kjenner det sprudler inni meg og jeg er full av energi, selv om jeg ikke sov mer enn 6 timer i natt. Jeg har endelig kommet meg hjem etter å ha kjørt 4 timer fra Sand og vært på jobbintervju. Jeg trodde at dataen min var død fordi den var litt rar på torsdag før jeg reiste, så jeg skulle akkurat til å ringe eplehuset for å spørre om de kan fikse den, og idet jeg rører på touchpaden så står det plutselig "logg inn" og jeg holdt på å hoppe av glede! Nå har jeg nettopp stappet i meg litt for mange brødskiver, jeg er så happy for at jeg endelig har funnet glutenfritt brød som ikke smaker som papp, så jeg stapper i meg litt for mange hver gang bare fordi jeg syns norsk pålegg er så godt! I tillegg har jeg drukker en halv mugge med te, gud så godt det er. Nå skal jeg rydde og vaske litt før jeg kanskje tar en rask treningsøkt og en dusj før jeg må legge meg tidlig, imorgen begynner jeg allerede på den nye jobben og klokken 07.45 må jeg være i Fyllingsdalen, farvel seinte sommerkvelder, jeg trenger masse søvn!

Slenger med enda ett bilde som Ragnhild har tatt ettersom jeg ikke har tatt mine over på dataen enda, lover å gjøre det ikveld om det ikke blir for seint :)

• Endelig fått jobb!

glanyhet, endelig har jeg fått meg sommerjobb! Hadde nesten gitt opp da mamma ringte meg og sa at onkel kunne fikse for meg i DnB, så nå er jeg veldig glad. Visst jeg er heldig kan jeg begynne allerede på onsdag å jobbe :)

slenger med ett bilde fra fjellturen på søndag som Ragnhild har tatt :)
  • Hellandsnuten

Hei dere! Nå sitter jeg nydusjet og sliten på rommet til Tonje, jeg valgte å ta en tur til Sand i helgen for å besøke de en siste gang før de slutter :) jeg har mye å fortelle om, men tar det i ett annet innlegg når jeg kommer hjem og har dataen min. Idag sto vi opp rundt 10 for å spise frokost, også gikk vi en fjelltur til Hellandsnuten, som er en løype på 9 km. Kan love dere at jeg var passe sliten da vi kom opp. Når vi kom ned igjen satt vi oss ned for å fylle på med litt kalorier også lå vi oss ut for sole oss litt. Jeg har også fått ett veldig fint skille på ryggen etter sportsbh!

Har flere bilder på kamera, men det for holde med ett mobilbilde for nå, håper alle har hatt en fin helg :)
  • I want, I want, I want!

Noen gang sett en så fin kjole? direktelink her

• maling, maling og enda mer maling

Hei dere!

Ikke så mye spennende har skjedd idag, jeg har malt fra jeg sto opp til jeg gikk å la meg. Har endelig begynte på fargene jeg skal ha på veggen, så håper jeg klarer å bli ferdig imorgen eller på tirsdag, sånn at jeg kan flytte møblene inn igjen :) Kan si jeg er passe lei av å male, men tenker bare på hvor kjekt det er til det er ferdig så klarer jeg å fortsette. Nå skal jeg se en film også sove :)

Slenger med ett bilde av Ida og meg fra bursdagen til Malin igår, håper alle har hatt en fin helg :)

• Jeg vil reise!

Jeg elsker å reise, og en sommer uten noe særlig reise for meg er sjeldent. Jeg vet jeg egentlig burde vært hjemme å jobbet i hele sommer, men jeg klarer ikke å bare være i Bergen. Noen ganger lurer jeg på om jeg bare skal avslutte utdanningen min, få meg 3 jobber og jobbe i ett i noen år også reise verden rundt :) Ikke hjelper det så mye at alle andre poster bilder av fine strender i varmere strøk og sånt heller, og omtrent alle bloggene jeg leser har vært en eller annen vakker plass i verden. Akkurat nå er det Maroco, Zanzibar, Bahamas og Mexico som står i hjernen på meg, og jeg gleder meg så inderlig til jeg en gang skal reise der!

Når jeg ser sånne bilder lurer jeg litt på hvorfor jeg har valgt å flytte til Chicago?

• Jeg lever

Ble visst en liten uplanlagt bloggpause :) Siden jeg kom hjem fra Danmark har jeg vært litt for mange ganger i byn, blant annet for å levere jobbsøknader, levere fra meg noe (fordi jeg glemte det når jeg leverte jobbsøknad, flink jente!!) og hatt en liten lunsj med Aurora :) Jeg har også tjent litt penger, men også brukt litt penger. Jeg er ikke så flink til å spare akkurat. Helgen min hittil har bestått av å tømme hele rommet og rive ned sengen og skapene mine, for nå er det endelig tid for oppussing :D Dere aner ikke hvor giret jeg er! Jeg våknet av meg selv klokken 9, og ville bare begynne å jobbe igjen med en gang, desverre er det noe som heter mat som også er viktig, så vi måtte spise frokost først. Nå er nesten alt vekke og jeg skal straks begynne å male det første strøket, litt seinere har jeg bestemt meg for å være sosial og dra i bursdagsbesøk til Malin :)

Slik ser rommet mitt ut akkurat nå, ble litt større når man pluselig fjernet alt som var der :)

• Karoline Marie

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer Exercise & Health Science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.