karolinems -

Buekorpsenes dag

Hei dere!

Idag dro jeg til byn med familien for å se på alle buekorpsene, det var buekorpsenes dag, så alle gikk i ett langt tog gjennom byn, nesten som 17.mai. Var der i nesten 3 timer og været var helt fantastisk.

Imorgen formiddag skal jeg til osteopat, også håper jeg at jeg kan ta en fjelltur etterpå. Elsker været som er nå, og irriterer meg over at jeg må begynne å jobbe skikkelig på mandag.

• Hjemmelagde burgere

Hei dere!

Jeg elsker å prøve meg på nye matretter, og bruker fotballfrue sin blogg mye for å finne gode ting å lage. Igår fant jeg en oppskrift på hjemmelagde burgere her, men jeg byttet ut hennes dressing med en annen. Var utrolig godt, og det beste med alt var at burgerbrødene var naturlig glutenfri, så jeg slapp å bytte ut noe mel der. Alle sammen syns det smakte godt, og dette skal absolutt lages igjen. Ida var også her igår, så etter vi hadde spist middag så vi film og koste oss.

Jeg byttet også ut chevre med brie fordi jeg liker brie best :)

• Long time, no see

Hei dere!

Lenge siden jeg har blogget nå, og det har skjedd en del siden det. Jeg har vært en tur i Tsjekkia, en tur innom Tuva i Asker og to dager på Hamar. Norge tapte desverre alle kampene, men var kjekt å se på. Jeg klarte å glemme igjen Mac'en min i sikkerthetssjekken på vei til Tsjekkia på Flesland, og jeg har aldri vært så stresset som jeg var når jeg oppdaget det på hotellet i Tsjekkia, heldigvis hadde de funnet den og jeg fikk den igjen når vi kom tilbake. Var hjemme i noen dager, og de ble brukt til å jobbe, gå på fjellet og besøke mormor. På fredagen dro jeg til Oslo for å være med på volleyballting i Hamar, men tok første en tur til Tuva. Var utrolig koselig å se henne igjen, selv om det bare var en kveld. På lørdagskvelden dro alle som var på tinget til en gård, hvor vi fikk servert deilig grillmat og hadde forskjellige aktiviteter. De hadde også mange hunder der, og de hadde nettopp fått 4 utrolig søte valper som vi fikk leke med. Skulle egentlig bli igjen i Oslo til idag, men ble ganske forskjølet når jeg var der, så dro heller hjem igjen igår.

Nå tror jeg ikke at jeg skal ut å reise før i slutten av Juni, og om to helger får jeg besøk av beste Elise, jeg gleder meg til å se bestevenninnen min igjen ♥

• USA - Tyskland - Ungarn - Danmark - Norge

Hei dere!

Jeg glemte visst bloggen når finals week startet, så har mye å fortelle dere.
    Forrige torsdag satte jeg meg på ett fly til Ungarn for å overraske mamma og Ørjan, Ørjan skulle spille EM-kvalik med landslaget der, så pappa, Cato og meg hadde planlagt at jeg skulle reise der uten at de visste om det. Med mye bagasje kom jeg meg til en by som heter Kecskemet ved hjelp av buss, tog og taxi, og det i ett land der ingen snakker noe særlig engelsk. Skulle ønske jeg hadde mamma sitt fjes på film når jeg overrasket henne, for det var ganske morsomt. Vi var der til mandag, og de spilte kamp på fredag, lørdag og søndag. De spilte mot Sveits, Bosnia og Ungarn og vant alle kampene, som gjorde at de kom videre til andre runde som allerede spilles i helgen i Tsjekkia.  Allerede imorgen igjen reiser vi til Tsjekkia, og de få dagene jeg har hatt hjemme har jeg brukt til å besøke mormor, gå turer på fjellet og bli med Kathrine på pil og bue skyting. Etter Tsjekkia tror jeg at jeg holder meg hjemme en stund, jeg begynner å jobbe offisielt fra 1.juni.

• Take care of your body, its the only one you get

Hei dere!

Igår sparte jeg treningen min til kvelden, og det er egentlig ganske deilig å trene om kvelden istedenfor morningen. Det var få på treningssenteret, og jeg hadde en god styrkeøkt. Jeg turde å øke i knebøy selv om ingen var å hjalp meg, og jeg trente endelig skikkelig mage igjen etter jeg skadet meg. Jeg elsker å se fremskritt, og det er det som får meg til å gå tilbake dag etter dag. Etter jeg hadde trent laget jeg pannekaker utav ett egg, en banen og litt havregryn. Ble overraskende godt, og jeg tok økologisk peanøttsmør og jordbær på siden. Hadde egentlig tenkt å ta en rolig kveld, men ettersom jeg bare har en uke igjen ca av dette semesteret bestemte jeg meg for å bli ut å danse når jeg ble spurt om det. Hadde det utrolig kjekt ute, og jeg kan ikke tro at neste helg så har så og si alle reist hjem.

Nå er jeg ferdig med alt av lekser og innleveringer bortsett fra to eksamener jeg har neste uke, blir utrolig deilig å slappe av noen dager her før jeg reiser hjem til Norge :)

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.