karolinems -

Jeg lever

Ops, hadde visst helt glemt bloggen jeg!

Nå er det en stund siden mamma og pappa dro, og jeg har for det meste brukt tiden til å henge med venner, trene, spist litt sunnere enn vanlig, og bare nytt de siste dagene i Chicago. Kan ikke tro at jeg bare har 7 dager igjen med skole her i Chicago. Jeg merker at alltid når det er litt mindre enn 3 uker til jeg reiser hjem får jeg ekstremt hjemlengsel, men nå prøver jeg heller å nyte de siste ukene mine. På lørdag dro Elise og jeg til Belmont for å spise frokost, og siden det var så fint vær ute besteme vi oss for å gå hjem. Tok ca 2 timer, og vi stopper for å kjøpe is og for å leke på lekeplass, lov å være litt barnslig av og til :)

Jeg har masse skole å gjøre før jeg reiser, men håper virkelig jeg har tid til å nyte litt av denne fine byen og gode venner!

• Niagara Falls

Hei

Endelig hjemme etter altfor mange timer i bil idag, begynte dagen med Niagara Falls, før vi kjørte helt fra Buffalo tilbake til Chicago, med ett lite stopp i Cleveland for middag på Hard Rock Cafe. Var utrolig fint der, og jeg er glad jeg har opplevd det. Imorgen er siste dagen når mamma og pappa er her, så vi tenker å sykle rundt i byen siden det skal være ganske fint vær.

Var litt mye vind der

• bye bye Boston

Nå ligger jeg i sengen på hotellet i Buffalo. Idag tidlig startet vi på hjemreisen fra Boston, og har nå litt bedre tid enn når vi reiste bort. Stoppet blant annet på ett outlet senter for å handle litt. Imorgen skal vi se på Niagara Falls, og om jeg rekker det før vi reiser fra hotellet tenkte jeg å trene og sitte litt i boblebadet de har her. Egentlig hadde vi tenkt å kjøre helt hjem imorgen, men kan være at vi heller tar det litt rolig på veien og overnatter en gang til.

Bilder fra havnen i Plymouth hvor vi bodde

• Jeg er forelsket

Boston - for en by! Jeg har alltid trodd at New York alltid kom til å være min drømmeby, men jeg tror den har fått konkurranse. Jeg visste allerede på torsdag når vi kjørte så vidt innom utsiden av byen at jeg kom til å like den, og det hadde jeg rett i. Bygningene er veldig gamle, masse koselige butikker i søte lokaler, både store merkekjeder og andre små butikker. Masse restauranter med glutenfri mat, så jeg har fått spist både pasta, pizza, burger og til og med cupcakes, til stor glede. Idag kjørte vi halvveis inn til byen også tok vi t-banen resten. Gikk av slik at vi kom opp til Boston Common, som er en utrolig fin park midt i Boston sentrum. Vi gikk bare litt rundt i parken og tok bilder, før vi gikk tilbake i den gaten vi hadde vært i igår. Jeg hadde gjort litt research og funnet ut at det lå ett bakeri med glutenfrie bakevarer, så vi måtte selvfølgelig innom der en tur. Ble dessert for frokosten, før vi gikk videre litt. Spiste middag på Papa Razzi, hvor de hadde fantastisk god glutenfri forrett med brød til, også glutenfri pizza til hovedrett. Etterpå bestemte vi oss for å gå noe som heter Freedom trail, som er en tur man kan gå også se mange gamle bygg som var her med en gang Boston ble bygget. Den er markert med røde streker hele veien, så man kan ikke gå seg bort. Det tok ganske lang tid å gå der, så når vi var ferdig dro vi tilbake til hotellet og slappet av litt, før vi spiste på en restaurant her ute med hotellet.

Imorgen tidlig begynner vi på hjemreisen hjem igjen, og skal blant annet stoppe for å se Niagara falls siden vi ikke rakk det på vei bort hit. Håper alle hjemme for en fin søndag :)

• Boston

Hei dere!

Igår ettermiddag kom vi endelig frem til Boston og UMass University etter mange timers kjøretur. Jeg ble med en av jentene på laget til hennes leilighet for å slappe av før vi gikk tilbake og hadde Open Gym med laget. Kvelden brukte vi bare til å slappe og se på tv. Idag gikk jeg bort igjen for å møte treneren 9.30, også kom mamma og pappa tilbake. Vi ble vist rundt på hele campusen, fikk masse informasjon og fikk se når laget spilte treningskamp mot hverandre. Etter en lang dag der, kjørte vi inn til sentrum for å se litt av Boston og for å spise middag. Dro på en restaurant som heter Joe's american bar & grill, og jeg spiste glutenfri paste. Boston er virkelig en vakker by, og jeg håper virkelig at jeg kan bo her en plass, helt annerledes enn Chicago.

Gikk også forbi målstreken til Boston maraton, som er på mandag. Skulle ønske vi kunne være her da for å se litt.

Imorgen skal vi inn igjen til sentrum for å se mer av byen, jeg håper vi kan spise lunsj på Max Brenner, for de har virkelig verdens beste desserter.

• Road trip to Buffalo

Hei dere!

På mandag kveld dro jeg på flyplassen for å treffe mamma og pappa. Var utrolig kjekt å se de igjen, og på veien hjem kjørte vi innom Mariano og kjøpte fersk laks og grønnsaker til middag. På tirsdag dro vi downtown rett etter timene mine og var litt turister. En tur opp i Willis Tower var først på planen, før vi spiste lunsj på Vapiano og gikk for å shoppe litt. Jeg nærmerst tvingte mamma og pappa til å kjøpe nye treningssko, og begge to var ganske fornøyde etterpå. Tidlig idag begynte vi kjøreturen mot Boston, og overnatter inatt på ett fint hotell i Buffalo.

Imorgen kjører vi videre til Boston, først skal jeg på noe som heter Open transfer house som er hvor vi kan snakke med studenter som går der allerede og snakke med lærere og lære mer om skolen. Etterpå skal jeg møte trenerne og resten av volleyballaget, og være med å spille litt med de. Jeg både gleder og gruer meg, men blir nok veldig kjekt. Etterpå skal jeg sove over på skolen hos noen på laget, og jeg gleder meg til å treffe spillerne og trenerne.

• sunday-funday

Hei dere

Våknet lys våken klokken 9 og så at Tonje hadde svart meg på facebook. Istedenfor å sove videre, bestemte jeg meg for å stå opp og dra downtown å møte henne og familien. Aurora våknet rett etter meg, så hun ble også med. Kan ikke huske sist jeg var downtown så tidlig, og vi kom til og med før butikkene åpnet. Hele familien hadde mistet bagasjen, så vi gikk først litt rundt og shoppet med de, før Aurora og jeg gikk litt alene og avtalte å møte de for lunsj klokken 2 på Cheesecake Factory. Aurora og jeg gikk bare å tittet litt i butikker og hun shoppet litt nye klær, alt jeg kjøpte var en supersøt kjole fra Forever21 som kostet 120 kr ca.

Spiste selvplukket salat til frokost, utrolig godt!

Gleder meg til å bruke denne sammen med noen fine sommersko når det blir litt varmere igjen :)

resten av kvelden skal jeg bruke til å gjøre lekser og trene, om ikke mange timer reiser mamma og pappa fra Norge, og det første jeg skal gjøre imorgen når jeg våkner er å tracke flyet deres og følge med på reisen!

• Red Robin

hei dere!

Været var fantastisk igår, så etter trening dusjet jeg og la meg på The Hump med Lita før jeg hadde time. Var så varmt at vi kunne sitte i shorts og t-skjorte, og det var absolutt en fin start på helgen. Etter en stund gikk vi hjem igjen for å lage middag og rydde litt. Rundt halv 7 kjørte Elise, Danielle, Shelby og jeg til flyplassen for å hente Aurora. Etter å ha leitet etter parkering en stund fant vi endelig veien til terminal 5 hvor Aurora ventet på oss. Vi stoppet på Red Robin for å spise, og jeg var super happy når jeg fikk glutenfri hamburger igjen. Når vi kom tilbake til campus gikk vi bare en tur bort til Elisabeth for at Aurora skulle få si hei til henne, også la vi oss ganske tidlig.

Dagen idag skal bli brukt på lekser, pakking og litt vasking av klær. Satt på en masking med klær igår, men maskinen hadde bestemt seg for å ikke fungerer, så det var bare masse vann i maskinen. Heldigvis har jeg verdens beste nabo, så bare gikk opp til Kaitlyn med klærne mine idag og satt de på der istedenfor. Amandag har bursdag idag, så vi skal feire henne litt ikveld.

• It's Friday, Friday Gotta get down on Friday

Hola

Fredag, som snart betyr helg, og så fort helgen er over er det mandag, og mandag betyr besøk!! Idag kommer Aurora som gikk her året før oss på besøk også, og hun skal bo hos meg fram til mandag. Jeg må få ryddet litt mer ting og pakke det jeg vil mamma og pappa skal ta med hjem for meg, blir ferdig med statistikk leksene til tirsdag og begynne å øve til prøven, ellers skal være nok være litt sosial siden Aurora er her.

Håper alle andre får en fin helg :)

• beach walk

Hei dere!

Når Kaitlyn var ferdig på jobb idag gikk vi tur ned til stranden. Det er ca 4 mile, som er ca samme som 6,4 km. Vi trodde vi skulle bruke 2 timer ca, men siden vi satt på stranden litt før vi snudde og også gikk innom Andersonville for å spise, så ble det plutselig en tur på 3 timer og 20 min istedenfor. Var utrolig deilig vær, og jeg gikk i shorts og genser bare.

Fant en restaurant som hadde beste glutenfrie menyen jeg noen gang har sett. De hadde alt fra pasta, burger, smørbrød og pizza som var glutenfritt, og jeg brukte så lang tid på å bestemme meg fordi jeg ikke klarte å velge hva jeg skulle ha.

• Vår i Chicago

hei dere!

Endelig er det som oftest mer enn 10 grader her, og dere vet vel hva det betyr? I Norge betyr det vel egentlig en mild vinter, mens her er det fram med sommerklærne og alt. Amerikanerne går som oftest i shorts om det er sol og mer enn 5 grader ute, og jeg har kanskje begynt å gjøre det selv. Er utrolig deilig å kunne gå bort til treningssenteret uten å måtte ta på joggebukse og jakker. I tillegg tar det meg sånn ca 2 minutter å gå til det bygget jeg har timene mine i, så jeg går som oftest bare i shorts, en genser og joggesko. Jeg trodde at jeg kom til å begynne å kle meg i fine klær igjen nå som det er varmere, men nei. Etter jeg har dusjet etter trening tar jeg bare på meg nytt treningstøy, og går som oftest bare i det med mindre jeg skal noe spesielt. Nå skal jeg straks ha time, og etter timen tenkte Kaitlyn og jeg å gå ned til stranden.

• Oreo balls

Hei dere!

Planen idag var å prøve å stå opp klokken 7 for å gå og trene, men siden jeg sliter sånn med å sovne om kvelden og ikke sovnet før 2 klarte jeg ikke det. Dropper treningen før timen, og gikk heller på butikken med Lita for å kjøpe philadelfia ost og sjokolade. På søndag ryddet vi i skapene her og jeg fant glutenfrie oreokjeks jeg hadde glemt at jeg hadde. Siden det bare er litt over en måned til jeg reiser hjem tenkte jeg å prøve å begynne å spise opp den maten jeg har, så jeg lagde oreo balls idag. Oppskriften jeg brukte fant jeg her, det ble ca 30 stykker, og heldigvis har jeg to roommate som er glade i oreo også. De er veldig mektige, og det kommer fra meg som kan spise en pakke med freia påskeegg uten stopp og ikke bli kvalm. Nå skal jeg straks spise litt skikkelig mat, før jeg går for å trene. Tenkte å ha en kort intervalløkt, før jeg trener styrke.

Mine ble ikke like fine som bilde i oppskriften, men gode ble de hvertfall :)

• volleyballsko

Siden jeg mest sannsynlig skal spille volleyball igjen til høsten har jeg sett litt på volleyballsko i det siste, og jeg drømmer om disse skoene her

Vet hvertfall hvilke sko jeg skal kjøpe meg om jeg har penger :)

• monday intervals

Mandag - ny uke, nye muligheter

Våknet litt seinere enn planlagt idag, tok en stund før jeg sovnet fordi Lita snorket så mye. Tok på meg treningsklærne og gikk for å møte advisoren min. Etter ett kort møte var det intervalltrening på planen, og jeg prøver å trene meg opp igjen til å klare en 2 timers volleyballøkt. Funnet min nye favorittintervall, hvor jeg begynner på 14 km/t, løper 10 sekunder, også 10 sekunder av, deretter 15 sekunder løping, 15 sekunder av også opp til 30 sekunder også ned igjen til 10. Deretter går jeg opp til 15 km/t og gjør det samme. Ble bare en kort økt idag siden jeg egentlig skal på beach body boot camp ikveld, men lurer på om jeg har strekt en magemuskel og ikke kan gå. Har trodd at jeg bare har hatt veldig gangsperr i noen dager, men ettersom dette er 4 dager siden tror jeg ikke det bare er gangsperr. Resten av dagen har jeg vært på skolen og gjort lekser.

Lagde omelett og te til lunsj etter trening, to av favorittingene mine!

• Vapiano

Hei dere!

Igår dro jeg til Vapiano sammen med Elise, Lita, Katy, Reggie, Jon og Dave. Katy blir 21 idag, så vi dro ut for å feire bursdagen hennes. Jeg hadde aldri vært der før, men var utrolig fornøyd med maten. Det er en italiensk restaurant, så de har hovedsaklig pizza og pasta, men også veldig gode salater. Jeg bestilte en salat med spinat, geitost, ferske jordbær,  pinjekjerner og stekt kylling. Kan love dere at jeg skal ta med mamma og pappa til lunsj der når de kommer, det var fantastisk :)

Jeg er sliten etter en kjekk helg med gode venner, imorgen er det mandag og ny uke, det er også bare 7 dager til mamma og pappa kommer, og jeg skal bruke uken som kommer på å bli ferdig med alt jeg kan av lekser slik at jeg slipper å gjøre det når de er her.

• TGI fridays

Hei dere!

Igår etter timen pyntet jeg meg litt og dro downtown med Elise for vår lille roommate date vi hadde planlagt. Elise ville se etter nye nikesko og gave til Katy, så vi dro innom Sports Authority, finish line og Niketown. Jeg siklet i evigheter over alle de nye Nike-skoene som er til salgs nå, og de blir bare finere og finere hele tiden. Etter dette dro vi på TGI Fridays for middag, og jeg var så heldig å bli spandert på av Elise.

Var utrolig deilig å ta på seg noe annet enn treningstøy, litt sminke og faktisk se normal ut. Jeg har på sko fra Dr.Martens, skjerft fra Urban, vintage Levisjakke fra en bruktbutikk og strikkegenser fra topshop, solbrillene tror jeg er fra BikBok.

Idag våknet jeg med tidenes treningsverk i beina og magen etter treningsøkten igår. Tenkte allikevel å snart gå bort for å trening litt kondisjon idag, før vi skal spise middag med Katy og noen andre siden Katy blir 21 imorgen.

• Deep squats

Hei dere!

Jeg begynte dagen min med litt knebøy og andre styrkeøvelser. Allerede 7.40 var jeg på treningssenteret sammen med Simon, og selv om det var tungt å komme seg opp av sengen, så vil jeg si at det er en ganske deilig måte å starte dagen på. Jeg prøvde meg på en ny versjon av knebøy, jeg har alltid slitt med å gå dypt ned, så jeg tok lettere vekter også gikk jeg helt ned til rumpen min neste var i gulvet. Det var mye tyngre og jeg tror jeg brukt andre muskler enn jeg pleier, men jeg skal absolutt begynne å gjøre det oftere. Etter styrkeprogrammet kjørte vi også litt magetrening, og jeg kan ikke huske siste jeg hadde så vondt i magen etter trening. Nå skal jeg drikke opp resten av smoothien min jeg lagde til frokost før trening, dusje, spise litt mer før jeg har time. Etter timen har Elise invitert med meg på date downtown på en valgfri restaurant, og jeg valgte selvfølgelig Fridays siden det er vår favoritt. Jeg har virkelig verdens beste venninne ♥

Dette var det beste bilde jeg fant av deep squats på nettet, en dag håper jeg at jeg klarer å løfte like mye som han!

• Happiness

• Wants fra Nike

Jeg burde virkelig få meg ett liv og gjerne ha litt mer skolearbeid å gjøre. Jeg har altfor mye fritid nå, som gjør at jeg ender opp med å sitte å vindusshoppe på nettet altfor mye. Må innrømme at nesten halvparten av klærne jeg eier nå er treningsklær, men det holder meg ikke vekke fra å ønske meg mer.

Jeg dør litt inni meg hver gang jeg ser denne jakken! Om jeg kunne giftet meg med en jakke hadde det blitt den.

Mitt nye mål i livet er å bli så god i noe at Nike vil sponse meg, slik at jeg kan få det jeg vil ha :)

• Sleepless nights

Enda en natt der jeg bare ligger i sengen og ikke får sove. Etter jeg har begynt å spise mye sunnere enn jeg pleier får jeg ikke sove om kvelden, sånn sett er det jo bra at jeg ikke trenger fult så mye søvn fortsatt, men jeg er lei av å ligge i sengen i evigheter uten å få sove. Håper jeg klarer å stå opp klokken 8 imorgen for å gå å trene.

Fant dette bilde på weheartit og vet hvertfall hva frokosten min blir imorgen, jeg gleder meg!

• mat- og treningsvaner

Hei dere!

tenkte å komme med ett innlegg med mine favorittmatretter og treningsvaner! Jeg er ganske fornøyd med matvanene mine for tiden, selv om jeg fortsatt av og til spiser litt godteri, så er det mye mindre enn før. Jeg har også blitt bedre på treningsdelen, og kanskje det er litt motivasjon at jeg skal trene med UMass Boston sitt lag når jeg skal der om 2 uker og gjerne vil være i form til å klare en hel treningsøkt uten å dø.

Her er mine matfavoritter

Rundstykker av havregryn og egg - denne lagde jeg for første gang igår og fant oppskriften på Eirin Kristinsen sin blogg. Jeg knuste havregrynen litt i foodblenderen først siden jeg ikke liker så store flak. Tok 200 dl havregryn, 3 eggehviter, litt kanel og lagde to rundstykker utav det. Lå de på ett fat og hadde i mikroovnen i 3 minutter. Syns de ble litt tørre, så neste gang tror jeg at jeg skal ha litt mindre havregryn, tok eggegulene og lagde eggerøre av de og hadde oppå. Utrolig glad for at jeg har funnet rundstykker som er så lettvindte og som jeg kan lage glutenfrie. Savner av og til å spise gode rundtstykker med godt pålegg.

Havregrøt med egg og proteinpulver - hørtes kanskje rart ut, men min nye favorittfrokost. Rett før den er ferdigkokt hiver jeg oppi ett egg og rører så fort jeg kan. Hiver også oppi litt proteinpulver med sjokoladesmak. På grunn av egget blir det ikke så tørr som vanlig, og jeg trenger derfor ikke smør på. Topper med bær og spiser.

Yoghurt med druer, blåbær, kanel og sjokolade. Denne er ikke ny akkurat, men fortsatt en favoritt.

Omelett med grønnsaker og kjøttdeig - som dere kanskje merker elsker jeg egg, både fordi det er godt og inneholder masse proteiner. Jeg kan spise en 12 pakning med egg på 3-4 dager, og har det i nesten alt jeg spiser. Jeg kunne spist omelett hver dag om jeg hadde orket å lage det, og favoritten er med ost, kjøttdeig og grønnsaker.

Smoothie - etter jeg fikk magic bullet har jeg blitt veldig glad i smoothie og drikker det hele tiden. Har begynt å prøve meg på grønnsakssmoothie, og jeg elsker det. I grønnsakssmoothies min har jeg litt frossen avokado, litt agurk, spinat og ananas og appelsin juice. Når jeg lager smoothie med bær har jeg også litt proteinpulver oppi.

havregrynspannekaker - de fleste har sikkert laget dette før. Jeg pleier å ta en halv banan, ett egg og deretter hive oppi så mye havregryn til jeg liker konsistensen på den. Steker den på svak varme til den er ferdigstekt på begge sider. I det siste har jeg laget to små, tatt ett lag med peanøttsmør mellom de, ett lag på toppen og deretter toppet med bær og banan, sundt og godt.

Når det kommer til trening har jeg kuttet litt ned på styrketreningen og heller begynt å fokusere mer på kondisjon igjen. Jeg prøver allikevel å trene styrke 2-3 ganger i uken, og hvertfall 30 minutter kondisjon med høy puls annenhver dag. Jeg gleder meg sånn til jeg kommer hjem og kan løpe på fjellet istedenfor på tredemøller, begynner å bli en smule lei nå.

• Jeg er rastløs

Klokken er 1.30 og jeg burde egentlig sove, jeg har prøvd, men er ikke trøtt. Istedenfor har jeg lest de 500 innleggene jeg hadde ulest på blogloving, forhåndskrevet ett blogginlegg her, lest alle artiklene jeg fant interessante på nettavisen, lagret uendelig mange bilder fra weheartit på dataen min som jeg sikkert kommer til å sitte å bla gjennom mens jeg sitter på flyet hjem uten internett. Jeg burde kanskje egentlig gått ut i stuen og heller gjort ferdig statistikkleksene mine, jeg har lært i health and behavior klassen min at vi ikke skal ligge i sengen om man ikke for sove, og heller stå opp å gjøre noe nyttig. Imorgen tidlig må jeg å på butikken å kjøpe mer egg og blåbær, slik at jeg kan spise en god frokost etter jeg har trent.

jeg har ikke godt av å sitte så mye på weheartit og se på så fine bilder. Noen ganger lurer jeg på om jeg har tatt feil valg, jeg skulle ønske jeg tok en annen retning og reiste verden rundt før jeg begynte å studere. Jeg elsker å reise og opplever nye ting, hvorfor er jeg stuck i Chicago på ett lite universitet hvor nesten alle vennene mine enten snakker norsk eller svensk, eller hvertfall kan 3 setninger på norsk eller svensk. Skulle ønske jeg var tøff nok til å bare ta en pause fra studiene, reise hjem for og jobbe i noen måneder og deretter bare reise verden rundt, jeg tror jeg hadde lært mer nyttig der enn jeg gjør i de kjedelige klassene jeg tar her.

Nå skal jeg ta av dataen, ligge meg oppå dynen istedenfor under og håpe at jeg sovner snart. Håper alle hjemme får en fin onsdag, peace out!

• treningshelvete

Hei dere!

Inne for å oppdatere dere litt om treningen min, ettersom det er det eneste jeg gjør omtrent. Igår var jeg på beach body boot camp, kan ikke huske siste jeg var så sliten at jeg nesten spydde på trening, men jeg kom meg gjennom det, og hadde verdens deiligste følelse etterpå. Våknet idag og gikk for å trene igjen, løp 1 mile på tredemøllen, 1000 step på stepmaskinen, 5 minutter roing og 10 minutter sykling. Resten av dagen har jeg brukt på skole og lekser, jeg er foran med alle leksene mine for en gangs skyld, begynte på statistikkleksene rett etter timen istedenfor å venter til rett før de skal leveres, har også begynt på philosophy paperen jeg har innlevering i om en måned. Er så deilig følelse å endelig trene skikkelig, spise sundt og ha god kontroll på leksene. Jeg fikk også igjen statistikkprøven min idag, og er superfornøyd med å ha fått en A i statistikk, kan ikke tro at jeg strøk det faget når jeg tok det for ett år siden.

Jeg har så mye motivasjon til skole og lekser nå, og ting blir også mye bedre med tanke på at jeg får se mamma og pappa om 13 dager! De to neste ukene kommer til å fly avgårde med masse fokus på lekser og trening, livet smiler nå!

Vi spilte også første kampen i IM volleyball idag, som er en turnering med lag innad på skolen, vi vant 2-0 ganske lett og jeg ble nesten ikke varm engang.

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.