karolinems -

Jeg lever

Ops, hadde visst helt glemt bloggen jeg!

N er det en stund siden mamma og pappa dro, og jeg har for det meste brukt tiden til henge med venner, trene, spist litt sunnere enn vanlig, og bare nytt de siste dagene i Chicago. Kan ikke tro at jeg bare har 7 dager igjen med skole her i Chicago. Jeg merker at alltid nr det er litt mindre enn 3 uker til jeg reiser hjem fr jeg ekstremt hjemlengsel, men n prver jeg heller nyte de siste ukene mine. P lrdag dro Elise og jeg til Belmont for spise frokost, og siden det var s fint vr ute besteme vi oss for g hjem. Tok ca 2 timer, og vi stopper for kjpe is og for leke p lekeplass, lov vre litt barnslig av og til :)

Jeg har masse skole gjre fr jeg reiser, men hper virkelig jeg har tid til nyte litt av denne fine byen og gode venner!

• Niagara Falls

Hei

Endelig hjemme etter altfor mange timer i bil idag, begynte dagen med Niagara Falls, fr vi kjrte helt fra Buffalo tilbake til Chicago, med ett lite stopp i Cleveland for middag p Hard Rock Cafe. Var utrolig fint der, og jeg er glad jeg har opplevd det. Imorgen er siste dagen nr mamma og pappa er her, s vi tenker sykle rundt i byen siden det skal vre ganske fint vr.

Var litt mye vind der

• bye bye Boston

N ligger jeg i sengen p hotellet i Buffalo. Idag tidlig startet vi p hjemreisen fra Boston, og har n litt bedre tid enn nr vi reiste bort. Stoppet blant annet p ett outlet senter for handle litt. Imorgen skal vi se p Niagara Falls, og om jeg rekker det fr vi reiser fra hotellet tenkte jeg trene og sitte litt i boblebadet de har her. Egentlig hadde vi tenkt kjre helt hjem imorgen, men kan vre at vi heller tar det litt rolig p veien og overnatter en gang til.

Bilder fra havnen i Plymouth hvor vi bodde

• Jeg er forelsket

Boston - for en by! Jeg har alltid trodd at New York alltid kom til vre min drmmeby, men jeg tror den har ftt konkurranse. Jeg visste allerede p torsdag nr vi kjrte s vidt innom utsiden av byen at jeg kom til like den, og det hadde jeg rett i. Bygningene er veldig gamle, masse koselige butikker i ste lokaler, bde store merkekjeder og andre sm butikker. Masse restauranter med glutenfri mat, s jeg har ftt spist bde pasta, pizza, burger og til og med cupcakes, til stor glede. Idag kjrte vi halvveis inn til byen ogs tok vi t-banen resten. Gikk av slik at vi kom opp til Boston Common, som er en utrolig fin park midt i Boston sentrum. Vi gikk bare litt rundt i parken og tok bilder, fr vi gikk tilbake i den gaten vi hadde vrt i igr. Jeg hadde gjort litt research og funnet ut at det l ett bakeri med glutenfrie bakevarer, s vi mtte selvflgelig innom der en tur. Ble dessert for frokosten, fr vi gikk videre litt. Spiste middag p Papa Razzi, hvor de hadde fantastisk god glutenfri forrett med brd til, ogs glutenfri pizza til hovedrett. Etterp bestemte vi oss for g noe som heter Freedom trail, som er en tur man kan g ogs se mange gamle bygg som var her med en gang Boston ble bygget. Den er markert med rde streker hele veien, s man kan ikke g seg bort. Det tok ganske lang tid g der, s nr vi var ferdig dro vi tilbake til hotellet og slappet av litt, fr vi spiste p en restaurant her ute med hotellet.

Imorgen tidlig begynner vi p hjemreisen hjem igjen, og skal blant annet stoppe for se Niagara falls siden vi ikke rakk det p vei bort hit. Hper alle hjemme for en fin sndag :)

• Boston

Hei dere!

Igr ettermiddag kom vi endelig frem til Boston og UMass University etter mange timers kjretur. Jeg ble med en av jentene p laget til hennes leilighet for slappe av fr vi gikk tilbake og hadde Open Gym med laget. Kvelden brukte vi bare til slappe og se p tv. Idag gikk jeg bort igjen for mte treneren 9.30, ogs kom mamma og pappa tilbake. Vi ble vist rundt p hele campusen, fikk masse informasjon og fikk se nr laget spilte treningskamp mot hverandre. Etter en lang dag der, kjrte vi inn til sentrum for se litt av Boston og for spise middag. Dro p en restaurant som heter Joe's american bar & grill, og jeg spiste glutenfri paste. Boston er virkelig en vakker by, og jeg hper virkelig at jeg kan bo her en plass, helt annerledes enn Chicago.

Gikk ogs forbi mlstreken til Boston maraton, som er p mandag. Skulle nske vi kunne vre her da for se litt.

Imorgen skal vi inn igjen til sentrum for se mer av byen, jeg hper vi kan spise lunsj p Max Brenner, for de har virkelig verdens beste desserter.

• Road trip to Buffalo

Hei dere!

P mandag kveld dro jeg p flyplassen for treffe mamma og pappa. Var utrolig kjekt se de igjen, og p veien hjem kjrte vi innom Mariano og kjpte fersk laks og grnnsaker til middag. P tirsdag dro vi downtown rett etter timene mine og var litt turister. En tur opp i Willis Tower var frst p planen, fr vi spiste lunsj p Vapiano og gikk for shoppe litt. Jeg nrmerst tvingte mamma og pappa til kjpe nye treningssko, og begge to var ganske fornyde etterp. Tidlig idag begynte vi kjreturen mot Boston, og overnatter inatt p ett fint hotell i Buffalo.

Imorgen kjrer vi videre til Boston, frst skal jeg p noe som heter Open transfer house som er hvor vi kan snakke med studenter som gr der allerede og snakke med lrere og lre mer om skolen. Etterp skal jeg mte trenerne og resten av volleyballaget, og vre med spille litt med de. Jeg bde gleder og gruer meg, men blir nok veldig kjekt. Etterp skal jeg sove over p skolen hos noen p laget, og jeg gleder meg til treffe spillerne og trenerne.

• sunday-funday

Hei dere

Vknet lys vken klokken 9 og s at Tonje hadde svart meg p facebook. Istedenfor sove videre, bestemte jeg meg for st opp og dra downtown mte henne og familien. Aurora vknet rett etter meg, s hun ble ogs med. Kan ikke huske sist jeg var downtown s tidlig, og vi kom til og med fr butikkene pnet. Hele familien hadde mistet bagasjen, s vi gikk frst litt rundt og shoppet med de, fr Aurora og jeg gikk litt alene og avtalte mte de for lunsj klokken 2 p Cheesecake Factory. Aurora og jeg gikk bare tittet litt i butikker og hun shoppet litt nye klr, alt jeg kjpte var en superst kjole fra Forever21 som kostet 120 kr ca.

Spiste selvplukket salat til frokost, utrolig godt!

Gleder meg til bruke denne sammen med noen fine sommersko nr det blir litt varmere igjen :)

resten av kvelden skal jeg bruke til gjre lekser og trene, om ikke mange timer reiser mamma og pappa fra Norge, og det frste jeg skal gjre imorgen nr jeg vkner er tracke flyet deres og flge med p reisen!

• Red Robin

hei dere!

Vret var fantastisk igr, s etter trening dusjet jeg og la meg p The Hump med Lita fr jeg hadde time. Var s varmt at vi kunne sitte i shorts og t-skjorte, og det var absolutt en fin start p helgen. Etter en stund gikk vi hjem igjen for lage middag og rydde litt. Rundt halv 7 kjrte Elise, Danielle, Shelby og jeg til flyplassen for hente Aurora. Etter ha leitet etter parkering en stund fant vi endelig veien til terminal 5 hvor Aurora ventet p oss. Vi stoppet p Red Robin for spise, og jeg var super happy nr jeg fikk glutenfri hamburger igjen. Nr vi kom tilbake til campus gikk vi bare en tur bort til Elisabeth for at Aurora skulle f si hei til henne, ogs la vi oss ganske tidlig.

Dagen idag skal bli brukt p lekser, pakking og litt vasking av klr. Satt p en masking med klr igr, men maskinen hadde bestemt seg for ikke fungerer, s det var bare masse vann i maskinen. Heldigvis har jeg verdens beste nabo, s bare gikk opp til Kaitlyn med klrne mine idag og satt de p der istedenfor. Amandag har bursdag idag, s vi skal feire henne litt ikveld.

• It's Friday, Friday Gotta get down on Friday

Hola

Fredag, som snart betyr helg, og s fort helgen er over er det mandag, og mandag betyr besk!! Idag kommer Aurora som gikk her ret fr oss p besk ogs, og hun skal bo hos meg fram til mandag. Jeg m f ryddet litt mer ting og pakke det jeg vil mamma og pappa skal ta med hjem for meg, blir ferdig med statistikk leksene til tirsdag og begynne ve til prven, ellers skal vre nok vre litt sosial siden Aurora er her.

Hper alle andre fr en fin helg :)

• beach walk

Hei dere!

Nr Kaitlyn var ferdig p jobb idag gikk vi tur ned til stranden. Det er ca 4 mile, som er ca samme som 6,4 km. Vi trodde vi skulle bruke 2 timer ca, men siden vi satt p stranden litt fr vi snudde og ogs gikk innom Andersonville for spise, s ble det plutselig en tur p 3 timer og 20 min istedenfor. Var utrolig deilig vr, og jeg gikk i shorts og genser bare.

Fant en restaurant som hadde beste glutenfrie menyen jeg noen gang har sett. De hadde alt fra pasta, burger, smrbrd og pizza som var glutenfritt, og jeg brukte s lang tid p bestemme meg fordi jeg ikke klarte velge hva jeg skulle ha.

• Vr i Chicago

hei dere!

Endelig er det som oftest mer enn 10 grader her, og dere vet vel hva det betyr? I Norge betyr det vel egentlig en mild vinter, mens her er det fram med sommerklrne og alt. Amerikanerne gr som oftest i shorts om det er sol og mer enn 5 grader ute, og jeg har kanskje begynt gjre det selv. Er utrolig deilig kunne g bort til treningssenteret uten mtte ta p joggebukse og jakker. I tillegg tar det meg snn ca 2 minutter g til det bygget jeg har timene mine i, s jeg gr som oftest bare i shorts, en genser og joggesko. Jeg trodde at jeg kom til begynne kle meg i fine klr igjen n som det er varmere, men nei. Etter jeg har dusjet etter trening tar jeg bare p meg nytt treningsty, og gr som oftest bare i det med mindre jeg skal noe spesielt. N skal jeg straks ha time, og etter timen tenkte Kaitlyn og jeg g ned til stranden.

• Oreo balls

Hei dere!

Planen idag var prve st opp klokken 7 for g og trene, men siden jeg sliter snn med sovne om kvelden og ikke sovnet fr 2 klarte jeg ikke det. Dropper treningen fr timen, og gikk heller p butikken med Lita for kjpe philadelfia ost og sjokolade. P sndag ryddet vi i skapene her og jeg fant glutenfrie oreokjeks jeg hadde glemt at jeg hadde. Siden det bare er litt over en mned til jeg reiser hjem tenkte jeg prve begynne spise opp den maten jeg har, s jeg lagde oreo balls idag. Oppskriften jeg brukte fant jeg her, det ble ca 30 stykker, og heldigvis har jeg to roommate som er glade i oreo ogs. De er veldig mektige, og det kommer fra meg som kan spise en pakke med freia pskeegg uten stopp og ikke bli kvalm. N skal jeg straks spise litt skikkelig mat, fr jeg gr for trene. Tenkte ha en kort intervallkt, fr jeg trener styrke.

Mine ble ikke like fine som bilde i oppskriften, men gode ble de hvertfall :)

• volleyballsko

Siden jeg mest sannsynlig skal spille volleyball igjen til hsten har jeg sett litt p volleyballsko i det siste, og jeg drmmer om disse skoene her

Vet hvertfall hvilke sko jeg skal kjpe meg om jeg har penger :)

• monday intervals

Mandag - ny uke, nye muligheter

Vknet litt seinere enn planlagt idag, tok en stund fr jeg sovnet fordi Lita snorket s mye. Tok p meg treningsklrne og gikk for mte advisoren min. Etter ett kort mte var det intervalltrening p planen, og jeg prver trene meg opp igjen til klare en 2 timers volleyballkt. Funnet min nye favorittintervall, hvor jeg begynner p 14 km/t, lper 10 sekunder, ogs 10 sekunder av, deretter 15 sekunder lping, 15 sekunder av ogs opp til 30 sekunder ogs ned igjen til 10. Deretter gr jeg opp til 15 km/t og gjr det samme. Ble bare en kort kt idag siden jeg egentlig skal p beach body boot camp ikveld, men lurer p om jeg har strekt en magemuskel og ikke kan g. Har trodd at jeg bare har hatt veldig gangsperr i noen dager, men ettersom dette er 4 dager siden tror jeg ikke det bare er gangsperr. Resten av dagen har jeg vrt p skolen og gjort lekser.

Lagde omelett og te til lunsj etter trening, to av favorittingene mine!

• Vapiano

Hei dere!

Igr dro jeg til Vapiano sammen med Elise, Lita, Katy, Reggie, Jon og Dave. Katy blir 21 idag, s vi dro ut for feire bursdagen hennes. Jeg hadde aldri vrt der fr, men var utrolig fornyd med maten. Det er en italiensk restaurant, s de har hovedsaklig pizza og pasta, men ogs veldig gode salater. Jeg bestilte en salat med spinat, geitost, ferske jordbr, pinjekjerner og stekt kylling. Kan love dere at jeg skal ta med mamma og pappa til lunsj der nr de kommer, det var fantastisk :)

Jeg er sliten etter en kjekk helg med gode venner, imorgen er det mandag og ny uke, det er ogs bare 7 dager til mamma og pappa kommer, og jeg skal bruke uken som kommer p bli ferdig med alt jeg kan av lekser slik at jeg slipper gjre det nr de er her.

• TGI fridays

Hei dere!

Igr etter timen pyntet jeg meg litt og dro downtown med Elise for vr lille roommate date vi hadde planlagt. Elise ville se etter nye nikesko og gave til Katy, s vi dro innom Sports Authority, finish line og Niketown. Jeg siklet i evigheter over alle de nye Nike-skoene som er til salgs n, og de blir bare finere og finere hele tiden. Etter dette dro vi p TGI Fridays for middag, og jeg var s heldig bli spandert p av Elise.

Var utrolig deilig ta p seg noe annet enn treningsty, litt sminke og faktisk se normal ut. Jeg har p sko fra Dr.Martens, skjerft fra Urban, vintage Levisjakke fra en bruktbutikk og strikkegenser fra topshop, solbrillene tror jeg er fra BikBok.

Idag vknet jeg med tidenes treningsverk i beina og magen etter treningskten igr. Tenkte allikevel snart g bort for trening litt kondisjon idag, fr vi skal spise middag med Katy og noen andre siden Katy blir 21 imorgen.

• Deep squats

Hei dere!

Jeg begynte dagen min med litt kneby og andre styrkevelser. Allerede 7.40 var jeg p treningssenteret sammen med Simon, og selv om det var tungt komme seg opp av sengen, s vil jeg si at det er en ganske deilig mte starte dagen p. Jeg prvde meg p en ny versjon av kneby, jeg har alltid slitt med g dypt ned, s jeg tok lettere vekter ogs gikk jeg helt ned til rumpen min neste var i gulvet. Det var mye tyngre og jeg tror jeg brukt andre muskler enn jeg pleier, men jeg skal absolutt begynne gjre det oftere. Etter styrkeprogrammet kjrte vi ogs litt magetrening, og jeg kan ikke huske siste jeg hadde s vondt i magen etter trening. N skal jeg drikke opp resten av smoothien min jeg lagde til frokost fr trening, dusje, spise litt mer fr jeg har time. Etter timen har Elise invitert med meg p date downtown p en valgfri restaurant, og jeg valgte selvflgelig Fridays siden det er vr favoritt. Jeg har virkelig verdens beste venninne♥

Dette var det beste bilde jeg fant av deep squats p nettet, en dag hper jeg at jeg klarer lfte like mye som han!

• Happiness

• Wants fra Nike

Jeg burde virkelig f meg ett liv og gjerne ha litt mer skolearbeid gjre. Jeg har altfor mye fritid n, som gjr at jeg ender opp med sitte vindusshoppe p nettet altfor mye. M innrmme at nesten halvparten av klrne jeg eier n er treningsklr, men det holder meg ikke vekke fra nske meg mer.

Jeg dr litt inni meg hver gang jeg ser denne jakken! Om jeg kunne giftet meg med en jakke hadde det blitt den.

Mitt nye ml i livet er bli s god i noe at Nike vil sponse meg, slik at jeg kan f det jeg vil ha :)

• Sleepless nights

Enda en natt der jeg bare ligger i sengen og ikke fr sove. Etter jeg har begynt spise mye sunnere enn jeg pleier fr jeg ikke sove om kvelden, snn sett er det jo bra at jeg ikke trenger fult s mye svn fortsatt, men jeg er lei av ligge i sengen i evigheter uten f sove. Hper jeg klarer st opp klokken 8 imorgen for g trene.

Fant dette bilde p weheartit og vet hvertfall hva frokosten min blir imorgen, jeg gleder meg!

• mat- og treningsvaner

Hei dere!

tenkte komme med ett innlegg med mine favorittmatretter og treningsvaner! Jeg er ganske fornyd med matvanene mine for tiden, selv om jeg fortsatt av og til spiser litt godteri, s er det mye mindre enn fr. Jeg har ogs blitt bedre p treningsdelen, og kanskje det er litt motivasjon at jeg skal trene med UMass Boston sitt lag nr jeg skal der om 2 uker og gjerne vil vre i form til klare en hel treningskt uten d.

Her er mine matfavoritter

Rundstykker av havregryn og egg - denne lagde jeg for frste gang igr og fant oppskriften p Eirin Kristinsen sin blogg. Jeg knuste havregrynen litt i foodblenderen frst siden jeg ikke liker s store flak. Tok 200 dl havregryn, 3 eggehviter, litt kanel og lagde to rundstykker utav det. L de p ett fat og hadde i mikroovnen i 3 minutter. Syns de ble litt trre, s neste gang tror jeg at jeg skal ha litt mindre havregryn, tok eggegulene og lagde eggerre av de og hadde opp. Utrolig glad for at jeg har funnet rundstykker som er s lettvindte og som jeg kan lage glutenfrie. Savner av og til spise gode rundtstykker med godt plegg.

Havregrt med egg og proteinpulver - hrtes kanskje rart ut, men min nye favorittfrokost. Rett fr den er ferdigkokt hiver jeg oppi ett egg og rrer s fort jeg kan. Hiver ogs oppi litt proteinpulver med sjokoladesmak. P grunn av egget blir det ikke s trr som vanlig, og jeg trenger derfor ikke smr p. Topper med br og spiser.

Yoghurt med druer, blbr, kanel og sjokolade. Denne er ikke ny akkurat, men fortsatt en favoritt.

Omelett med grnnsaker og kjttdeig - som dere kanskje merker elsker jeg egg, bde fordi det er godt og inneholder masse proteiner. Jeg kan spise en 12 pakning med egg p 3-4 dager, og har det i nesten alt jeg spiser. Jeg kunne spist omelett hver dag om jeg hadde orket lage det, og favoritten er med ost, kjttdeig og grnnsaker.

Smoothie - etter jeg fikk magic bullet har jeg blitt veldig glad i smoothie og drikker det hele tiden. Har begynt prve meg p grnnsakssmoothie, og jeg elsker det. I grnnsakssmoothies min har jeg litt frossen avokado, litt agurk, spinat og ananas og appelsin juice. Nr jeg lager smoothie med br har jeg ogs litt proteinpulver oppi.

havregrynspannekaker - de fleste har sikkert laget dette fr. Jeg pleier ta en halv banan, ett egg og deretter hive oppi s mye havregryn til jeg liker konsistensen p den. Steker den p svak varme til den er ferdigstekt p begge sider. I det siste har jeg laget to sm, tatt ett lag med peanttsmr mellom de, ett lag p toppen og deretter toppet med br og banan, sundt og godt.

Nr det kommer til trening har jeg kuttet litt ned p styrketreningen og heller begynt fokusere mer p kondisjon igjen. Jeg prver allikevel trene styrke 2-3 ganger i uken, og hvertfall 30 minutter kondisjon med hy puls annenhver dag. Jeg gleder meg snn til jeg kommer hjem og kan lpe p fjellet istedenfor p tredemller, begynner bli en smule lei n.

• Jeg er rastls

Klokken er 1.30 og jeg burde egentlig sove, jeg har prvd, men er ikke trtt. Istedenfor har jeg lest de 500 innleggene jeg hadde ulest p blogloving, forhndskrevet ett blogginlegg her, lest alle artiklene jeg fant interessante p nettavisen, lagret uendelig mange bilder fra weheartit p dataen min som jeg sikkert kommer til sitte bla gjennom mens jeg sitter p flyet hjem uten internett. Jeg burde kanskje egentlig gtt ut i stuen og heller gjort ferdig statistikkleksene mine, jeg har lrt i health and behavior klassen min at vi ikke skal ligge i sengen om man ikke for sove, og heller st opp gjre noe nyttig. Imorgen tidlig m jeg p butikken kjpe mer egg og blbr, slik at jeg kan spise en god frokost etter jeg har trent.

jeg har ikke godt av sitte s mye p weheartit og se p s fine bilder. Noen ganger lurer jeg p om jeg har tatt feil valg, jeg skulle nske jeg tok en annen retning og reiste verden rundt fr jeg begynte studere. Jeg elsker reise og opplever nye ting, hvorfor er jeg stuck i Chicago p ett lite universitet hvor nesten alle vennene mine enten snakker norsk eller svensk, eller hvertfall kan 3 setninger p norsk eller svensk. Skulle nske jeg var tff nok til bare ta en pause fra studiene, reise hjem for og jobbe i noen mneder og deretter bare reise verden rundt, jeg tror jeg hadde lrt mer nyttig der enn jeg gjr i de kjedelige klassene jeg tar her.

N skal jeg ta av dataen, ligge meg opp dynen istedenfor under og hpe at jeg sovner snart. Hper alle hjemme fr en fin onsdag, peace out!

• treningshelvete

Hei dere!

Inne for oppdatere dere litt om treningen min, ettersom det er det eneste jeg gjr omtrent. Igr var jeg p beach body boot camp, kan ikke huske siste jeg var s sliten at jeg nesten spydde p trening, men jeg kom meg gjennom det, og hadde verdens deiligste flelse etterp. Vknet idag og gikk for trene igjen, lp 1 mile p tredemllen, 1000 step p stepmaskinen, 5 minutter roing og 10 minutter sykling. Resten av dagen har jeg brukt p skole og lekser, jeg er foran med alle leksene mine for en gangs skyld, begynte p statistikkleksene rett etter timen istedenfor venter til rett fr de skal leveres, har ogs begynt p philosophy paperen jeg har innlevering i om en mned. Er s deilig flelse endelig trene skikkelig, spise sundt og ha god kontroll p leksene. Jeg fikk ogs igjen statistikkprven min idag, og er superfornyd med ha ftt en A i statistikk, kan ikke tro at jeg strk det faget nr jeg tok det for ett r siden.

Jeg har s mye motivasjon til skole og lekser n, og ting blir ogs mye bedre med tanke p at jeg fr se mamma og pappa om 13 dager! De to neste ukene kommer til fly avgrde med masse fokus p lekser og trening, livet smiler n!

Vi spilte ogs frste kampen i IM volleyball idag, som er en turnering med lag innad p skolen, vi vant 2-0 ganske lett og jeg ble nesten ikke varm engang.

• Karoline Marie - student i USA

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer exercise and health science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.