karolinems -

My april promises

Mål for April måned

- Legge meg seinest 11.30 i fra søndag til torsdag.

- Prøve å stå opp 7 også gjøre litt lekser før jeg trener

- Ingen godteri

- Være på biblioteket minst 4 ganger i uken og minst 2 timer hver gang

- Gå i trappene på biblioteket (Ja, jeg er lat og tar vanligvis heisen..)

- Få B eller bedre på alle prøvene

- Bli brun (la sommeren komme)

- Junkfood  - "You are what you eat, so don't be fast, cheap, easy or fake"

- Klare å løpe 5 kilometer på 30 minutter

• Jasper - bilder

Da har vi endelig kommet oss tilbake til Stony Plain og jeg har fått redigert alle bildene :)

• Jasper National Park

Hei dere!

Beklager ingen oppdateringer, men hele dagen igår ble brukt til reise nesten, og jeg har ikke hatt noe særlig tilgang til nett. Jeg sov ca 3 timer på tirsdag før jeg måtte stå opp igjen, taxien var bestilt til 03.40. Kom meg fort gjennom innsjekkingen og sikkerssjekken, så hadde god tid på flyplassen før flyet gikk til Denver. Ettersom McDonalds omtrent var det eneste som var åpent som solgte mat, så ble det ikke noe skikkelig mat på meg før jeg kom fra til Canada i 12 tiden, altså nesten 9 timer uten annet å spise enn ett eple. Ble hentet på flyplassen av Mike og Jennifer, også spiste vi lunsj på Boston Pizza før vi kjørte mot Jasper National Park som er en 3 timers kjøretur ca. Vi bor i på hytte/hotell litt oppi fjellet med en utrolig fin utsikt over en innsjø som for tiden bare er is. Jeg har tatt mange bilder, men siden internettet er så dårlig her får jeg ikke redigert så mange enda, men skal prøve å gjøre det når vi kommet hjem til Mike og Jennifer imorgen eller på lørdag. Ellers er været supert, faktisk vært 10-12 grader her og i tillegg en sol som varmer masse. Idag har vi vært å gått tur med en innsjø, og seinere skal vi på en bar for å se ishockeykamp, og endelig er jeg gammel nok igjen, hehe! Imorgen reiser vi tilbake til Edmonton, og på kvelden skal vi til Jaime for å feire bursdagen til en av volleyballguttene som Mike er trener for, gleder meg til å treffe igjen de jeg kjenner av de, og selvfølgelig bli kjent med de nye :)

Jeg har prøvd å laste opp ett bilde, men det er helt umulig. Følg meg gjerne på instagram, der kommer det nok flere bilder disse dagene, @karolinemarie93 :)

• makroøkonomi

idag hadde jeg min andre prøve i makroøkonomi, og jeg kan ikke huske sist jeg var så nervøs for en prøve. Har øvd omtrent 3-4 timer hver dag i en uke nå, men følte allikevel at jeg ikke kunne noe. Satt å spiste lunsj med Adam rett før prøven, og han hjalp meg å forklare masse. Gikk overraskende bra, og jeg gleder meg faktisk til å få den igjen. Imorgen har jeg en liten test i bibel hvor jeg må kunne navne på alle de 27 bøkene i Nye Testamentet, også en statistikk time, som jeg er helt ferdig med leksene i. Jeg er så fornøyd, og kan for en gangs skyld slappe av litt. Skal straks begynne å pakke litt siden jeg reiser om ikke så lenge :D

• siste dagene

Hei dere

Tenke å gi ett lite livstegn fra meg igjen for å vise at jeg fortsatt eksisterer.

De siste dagene har jeg tatt meg litt skole og treningsfri og vært litt sosial. På lørdag sto vi tidlig opp for å spise frokost med Tuva, Lita og Patrick før vi gikk en rask tur på treningssenteret og peppret litt (volleyball for dere som ikke forsto det) og trente litt mage/rygg. Vi hadde ikke så god tid siden vi måtte hjem og dusje og fikse oss før året første baseballkamp på hjemmebane. Elise, Tuva og jeg tok turen bort i finværet, og jeg hadde virkelig ikke noe imot å sitte ute i så herlig vårvær. Varmen har ikke helt kommet, men det null grader og en sol som varmer gikk det fint når vi pakket oss inn i varme jakker og lue. Vi skjønte ikke så mye, men nøyde oss med å se på de kjekke guttene og nyte finværet. Elise og jeg måtte hjem for å rydde rommet vårt etterpå, for seinere på kvelden skulle vi nemlig dra på flyplassen for å møte to venninner av Elise som er her på besøk nå. Vi tok buss og t-banen inn, noe vi aldri har gjort før. Greit å ha prøvd det en gang, siden jeg egentlig må gjøre det på onsdag når jeg reiser til Canada, visst jeg tørr å gjøre det alene midt på natten. Nå skal jeg øve litt mer til makroprøven jeg har imorgen, før jeg først stikker bort for å løpe litt når treningssenteret åpner også spiller volleyball etterpå, gleder meg :)

Fikk en gave av moren til Elise med litt påskegodt som venninnene hennes hadde med :)

Nå skal jeg fortelle å lese litt før jeg straks går bort på Helwig og løper litt :)

• Jeg lever

Hei dere

Nå ble det litt stille her, og det kommer det nok til å bli i dagene framover også. Jeg har brukt så å si all tiden min til å gjøre lekser de siste dagene, og når jeg ikke gjør lekser trener jeg eller sover. Jeg øvde på de ti bud på engelsk i hele igår fordi vi kunne få ekstra kredit i bibel timen, noe jeg virkelig trengte. Fikk 4 av 5 poeng fordi det var den ene jeg ikke husker skikkelig, men ble ganske fornøyd. På mandag har jeg makroøkonomiprøve, så vil si at jeg skal sitte å lese på den hele uken. I tillegg til en liten test i bibel igjen. Vi fikk også vite at vi skal begynne å ta prøvene på ark i timen istedenfor på nettet i bibeltimen, som vil si at jeg må begynne å øve sånn nå? Vet ikke når vi har neste prøve, men er mye å lære seg.

Nå har jeg akkurat stått opp, tving i meg en halv proteinshake som smaker dritt også skal jeg snart bort å løpe litt før jeg går på biblioteket før timen.

• Uhøflige nordmenn

Jeg kom over dette innlegget på vg hvor en amerikansk 16 åringer forteller hvordan hun opplevde det å flytte til Norge som 12 åring. Merket at alt faktisk var sant i det hun skrev, og kommer nok til å reagere på det samme når jeg kommer hjem selv etter noen år her borte.

Trykk her for å lese innlegget

• Ærlighet varer lengst

Hvor skal jeg begynne? Tanken på å flytte hjem har kommet tilbake noen ganger. Jeg er sliten, jeg savner norsk mat, jeg savner familien min, jeg savner vennene mine, jeg savner å gå med regnjakken og hunter støvlene mine i Bergen når det regner mer enn noen gang. Jeg savner å ikke kunne dra til mormor når jeg vil, fordi jeg befinner meg over rn 24 timers reise vekke. Jeg savner hver minste ting med Norge. Samtidig sitter jeg her og nekter å gi opp. Innerst inne vet jeg at jeg har lyst til dette. Jeg elsker livet mitt her. Jeg har mange gode venner, jeg bruker ca 30 sekunder på å gå bort til treningssenteret, om noen få uker får vi mest sannsynligvis sommer også. Jeg får bruke shortene mine, uten strømpebukse under, og den nye bikinien min fra Victorias Secret. Jeg får vise fram den nye tatoveringen min, som hittil har vært ganske sjult for de fleste. MEN, så kommer det som vil ha meg hjem. Jeg klarer ikke konsentrere meg på skolen. Jeg klarer ikke våkne av alarmen min om morningen, og jeg har ikke energi til å gjøre lekser. Jeg har tenkt hele ferien "åå, idag skal jeg gjøre lekser".. Først ikveld klarte jeg å åpne en bok og gjøre noe fornuftig. Når jeg først klarer å legge meg tidlig, så får jeg ikke sove. Kan ligge i sengen fra til 1-2 hver natt og bare tenke på ting før jeg sovner. Jeg har tenkt mye på dette, og det som får jeg til å ville bli er at jeg vet at alt hjemme er der når jeg kommer hjem om 2 år. Jeg kan aldri reise tilbake til akkurat det jeg har her nå. Selv om jeg reiser hjem blir vennene mine her noen få år til, og om jeg skulle ombestemme meg og ville reise tilbake her om noen år så kommer det aldri til å bli det samme. Nå gjør jeg alt jeg kan for å finne grunner til å bli her, og skal gjøre mitt beste for å klare å konsentrere meg og gjøre det bra på skolen. Jeg skal sove mer, trene mer, gå til legen og finne ut hva som er gale, også skal jeg bli her i 2 år til og fullføre studiene mine. Så etter det kan jeg reise hjem igjen til the real world i kalde Bergen.

• End of break

Jeg vil ha dette. Late dager på stranden i Florida med familien igjen, uten å måtte bekymre meg for skole og alt det andre.

Søndag. Dagen før mandag. Mandag betyr skole. Skole betyr at ferien er over. Skole betyr at jeg må stå opp klokken 7 for å ha statistikk.

Hva skjedde med denne ferien?
    Føler den nettopp begynte. Idag skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne sitte tiden på pause litt. Jeg trenger litt ekstra tid før alt begynner igjen, før jeg ser alle vennene mine igjen. STOPP, please stopp tiden litt.

• 11 dager

Wii, nå er det faktisk bare 11 dager til jeg reiser til Canada. Husker når jeg nettopp hadde bestilt og det var sånn 50 dager, sykt så tiden flyr. Jeg gleder meg til å treffe Mike og alle vennene mine igjen, og ikke minst Mike sin nye kone :)

• Throwbacks

• neongul carhartt

Tenkte å vise dere en ny lue jeg kjøpte idag, eller rettere sagt, snille Elise kjøpte til meg :) Som dere kanskje har merket er det ett luemerke som heter Carhartt som omtrent alle har, og vi fikk også lyst på. Hadde mest lyst på en i beige, men de hadde ikke så stort utvalg i den butikken vi var i. Tror vi skal dra i en carhartt butikk og se om vi finner flere farger.

Som dere kan se på mobildekselet mitt er jeg veldig glad i noengul, hehe

• Belmont

Hei søte lesere

Idag føler jeg meg helt død, og har virkelig ikke fått gjort noe fornuftig. Igår dro vi en tur bort til Pedram sammen med Diego, Chris og Max. Flinke meg klarte å falle ned trappen, og det resulterte til at jeg ser ut som en 80 åring når jeg beveger meg og har vondt i omtrent hele kroppen. Dagens plan var egentlig å trene to ganger også gå på biblioteket imellom treningene, men det skjedde ikke. Gikk bort på Helwig rundt halv 12, men endte bare opp med å spille litt basketball og tøye før jeg gikk hjem igjen. Siden Elise ville en tur til Belmont ble jeg med henne der, og gikk innom Jamba Juice og kjøpte meg Berry Topper som er en veldig stiv smoothie med noe musliblanding og banan oppå. Elsker den, og skulle ønske det lå en Jamba Juice nærmere oss.

Når vi kom hjem gikk vi innom Andy's for å kjøpe litt mat, og jeg endte opp med å spise nachos til middag. Etterpå satt jeg meg ned for å se Mamma Mia på dataen, men ble så trøtt at jeg la meg ned å sov i to timer helt til Elise kom inn og skulle rydde på rommet. Aner virkelig ikke hva vi gjør ikveld siden begge to er helt døde, men mulig vi stikker en tur bort til Pedram og de idag også, siden Adam er kommet tilbake :)

• Cheesecake factory

Hei dere :)

igår kveld var planen å møte Adam sin familie som er på besøk helt fra Sverige og gå ut å spise middag med de. Vi møtte de på hotellet før vi gikk til Cheesecake factory for å spise der. Både mormoren, farmoren, begge foreldrene og lillebroren var med, så var veldig kjekt å besøk de. Utrolig søt og hyggelig familie, og det ble en veldig koselig kveld. Vi var veldig spent på om de kom til å forstå meg når jeg snakket bergensk, men det gikk faktisk veldig fint, og moren jobbet til og med med noen fra Bergen. Etter en koselig middag gikk vi tilbake på hotellet, også gikk Elise, Adam, Adam sin lillebror og meg på kino. Vi skulle egentlig se en film som het Silver Linings playbook, men siden ingen av oss var over 21 og Adam sin lillebror bare var 12 fikk vi ikke lov til det. Endte istedenfor opp med å se Ox the Great and Powerful, som er en ny versjon av Trollmannen fra Oz, egentlig ganske gøy film.

Før vi gikk på hotellet gikk Elise og jeg innom Crate and Barrel som er en interiørbutikk for å se om jeg fant noen små glasskrukker jeg kan ha på rommet og ha ting i, veldig søte :)

- Karoline Marie

• dagens trening

Hei dere

Utrolig deilig å trene igjen, og jeg merket fort at jeg ikke hadde trent og bare spist junkfood de siste dagene. Planen var å løpe 4 kilometer på tredemøllen før jeg trente litt styrke, men jeg klarte ikke mer enn 3,2 kilometer. Trente også mage/rygg og tok knebøy på bosuball opp og ned, elsker den øvelsen, samtidig som jeg hater den. Nå har jeg nettopp spist gresk yoghurt med banan og blåbær i og drukket en kopp te, også må jeg skynte meg i dusjen og gjøre meg klar før vi skal ut å spise middag med Adam og familien, blir koselig :)

jummyjummy :)

• Vaskekjerringer og kokker

Hei dere

Igår kveld lagde vi en avtale med guttene om at visst de gikk på butikken og handlet det vi manglet til pannekaker så skulle vi lage det til de. Hvor lett er det ikke å få gutter til å gjøre ting når man tilbyr mat? Diego, Max og Pedram kom bort også lagde vi kveldsmat/middag klokken 10 på kvelden. Etterpå koblet vi dataen min med netflix på tv'n og så Hot Rod som egentlig var en helt teit film, men ganske morsom også. Kjenner jeg er veldig glad for at vi ikke reiste noe langt i ferien allikevel, for å bare være hjemme og slappe av er helt fantastisk. Nå har jeg nettopp vært å handlet litt mat og hentet Herbalife proteinbarer og pulvet og gleder meg til å begynne å bruke det igjen. Ikveld skal vi ut å spise med Adam og familien hannes som er på besøk fra Sverige, blir koselig :)

Diego og Max koser litt :)

Nå skal jeg ta på treningstøy og komme meg bort på treningssenteret og løpe, jeg gleder meg!

- Karoline Marie

• New York City

bilder // weheartit

Jeg har SÅÅÅ lyst å dra til New York nå, dere aner virkelig ikke! Elsker denne byen

• Nachos, kakao og litt snø

Hei dere

Igår tok Elise og jeg oss en liten tur downtown i Madison mens Julie hadde skole. Vi gikk først på Sunroom café for å spise frokost, eller kanskje vi kan kalle det lunsj siden klokken var halv 1. Etter å ha spist litt gikk vi på shoppingtur i Madison i de få butikkene som er her, og jeg ønsket jeg inderlig en basketballdrakt fra universitetet. Fant tilslutt en i S som var veldig stor, men det får bare være. Jeg elsker basketballdrakter av en eller annen grunn, og har også veldig lyst på Lakers og Miami Heat før jeg drar hjem igjen til Norge. Når vi var lei gikk vi bort i hallen for å se Julie trene før vi gikk på Buffalo Wild Wings og spiste middag. Idag reiser vi hjem igjen, så nå har vi akkurat laget god frokost siden Julie ikke har skole før 11.

Denne kyllingnachosen var like god som de så ut til :)

• gratulerer med dagen, verdens beste mormor!

Gratulerer så mye med dagen, mormor! Idag har verdens beste mormor bursdag, og jeg skulle så inderlige ønske at jeg var hjemme i Norge nå istedenfor her, men ingenting å gjøre med det. Jeg gleder meg til å komme hjem til deg i mai, så vi kan spise mange hjemmelagde måltid og kose oss masse.

Jeg savner deg, og jeg er glad i deg <3 verden beste!

• Foodporn

Herregud så mett jeg er nå, og herregud så mye ekkel mat og usunn mat jeg har spist idag. Idag feiret vi Dannys bursdag, og Elise og jeg laget ett lite unntak fra godteavtalen vår og fikk spise det vi ville. Julie hadde planlagt dette nøye, og masse mat sto på menyen. Pannekaker med bacon til, lasagne, boller, cookies, godteri, brus, vannmelon, frukt og kake var alt som ble servert. Tror guttene som kom var godt fornøyd med all maten de fikk servert. Dagen ble brukt til å ligge på sofaen hele dagen og spise og se film. Aldri følt meg så feit før tror jeg. Imorgen skal vi løpe opp de 14 etasjene her, wish me good luck.

Kirby hadde kjørt hjemme denne morningen for å hente noen luftmadrasser som vi kunne ha på gulvet

Danny fikk kake med 21 lys på :)

Nå skal vi straks sove, sliten etter en lang dag og altfor mye mat

• Hundepark

Hei dere!

Idag har jeg vært å spist frokost med moren og datteren til de jeg er hos, og to venninner av datteren. Etterpå dro vi i en hundepark hvor hundene kan få løpe løst og leke med hverandre, så jeg tok med kamera å tok litt bilder. Nå skal vi straks hente datteren som har vært å danset også skal vi på ett kjøpesenter :)

• Madison

Hei dere

Nå sitter jeg nydusjet i sengen etter en lang dag. Elise og jeg dro til Madison idag, for å bli her til tirsdag. Jeg bor hos en som mamma og pappa har møtt via jobben som jobber på en fabrikk som lager ett merke vi selger på jobben. Hun har også en datter på 15 år tror jeg, og jeg ble godt tatt imot her. Deilig å ha noen å kunne reise til når det blir litt vanskelig å reise hjem. Bussen vår skulle gått klokken 1 idag, men ble forsinket med hele 2 timer. Heldigvis var det sol, så det var ikke så gale å sitte ute å vente. Siden jeg kom så seint fram dro vi rett på avslutning med danselaget til datteren hvor de viste litt videoer og snakket om senioerene på laget (dette var med skolen) osv. Etterpå var klokken blitt så mye at vi bare dro hjem til de og slappet av litt. Imorgen ville datteren ta med meg ut å spise frokost med venninnene hennes, for de ville tydeligvis møte meg.

vakringen min ♥

Denne vakre solnedgangen møtte meg når jeg gikk av bussen i Madison :)

Nå er det natta her, kjenner jeg kommer til å sove godt i natt :)

• Hjemlengsel

Hei dere!

Vet ikke hva som skjedde, men plutselig fikk jeg ekstremt hjemlengsel. Jeg savner Bergen, jeg savner sengen min, jeg savner Kathrine, jeg savner familien min, og jeg savner jobben min (tro det eller ei), jeg savner regnet, jeg savner den alltid forsinkete bussen, jeg savner rema 1000 og bikbok, jeg savner norsk pålegg, jeg savner norsk melk. Dere aner ikke hvor mange ting man kan savne når man flytter fra Norge. Hvem hadde trodd jeg skulle savne bikbok liksom? Jeg har sååå mange fine butikker her, allikevel savner jeg bikbok, what's wrong with me? Jeg savner også å sovne til lyden av ingenting, jeg savner den ubehagelige sovesofaen min (hint, hint mamma og pappa, jeg vil ha ny). Jeg savner å ikke måtte tenke på tidsforskjell for å ringe mamma for å spørre om noe. Jeg savner rutiner, og ikke gå rundt og være usikker på ting hele tiden fordi det er en annen kultur. Jeg savner at det er uhøflig å stirre, for det er det absolutt ikke her. Jeg savner til og med å gå opp alle trappene hos mormor etter en gåtur i byen, bare fordi jeg glemte nøkkelen til heisen.

Jeg savner regnfulle Bergen

Jeg savner mormors hjemmelagde kjøttsaus

Jeg savner gode middager

Jeg savner rommet mitt, og å kunne ha det litt rotete og fortsatt kunne bevege seg på rommet

Jeg savner å våkne til denne utsikten, istedenfor trappen opp til naboens bakdør.

Jeg kan ikke tro det, men jeg er halvveis i dette semesteret. Om 68 dager reiser jeg hjem igjen, bare 68 dager.

• Dagens innkjøp

Idag dro Elise og jeg en tur downtown, for jeg trengte litt ny sminke før vi drar på spring break. Ble litt mer enn jeg skulle ha, men syns jeg har blitt veldig flink til å ikke kjøpe altfor mye unødvendig nå :)

Belte fra H&M, ca 110 kr

Lib balm, lip scrub og body lotion fra Lush. Det som ser ut som såpe er egentlig en form for bodylotion.

Sephora, favorittbutikken min :) Øyenskygge fra Boxom, dekkrem fra smashbox, våt eyeliner fra Stila og pudder fra Sephora sitt merke :)

• Slitsom morning

God morgen dere

Idag hadde jeg veldig lite lyst å stå opp, og alarmen ringte faktisk 6 ganger før jeg kom meg opp av sengen. Jeg har statisitikkprøve første time, og planen var å lese litt til deg før jeg gikk, men det rekker jeg ikke. Nå skal jeg hive i meg en banan og litt sjokomelk, så blir jeg mest sannsynligvis ferdig med prøven fort også kan jeg gå å trene etterpå. Siden quad A er over har jeg bare en klasse idag, og den er klokken 8 om morningen.

• weheartit

Blir virkelig ikke lei av å se på bilder på weheartit! Så mye fint :)

• Sommer outfits

Ute snør det mer og mer, mens jeg tenker på sommer! Vil så inderlig kunne ta på meg noe av dette og gå ut uten å fryse og få mange rare blitt, la sommeren kommer fort nå!

SinglettBikbok // ShortsAmericanApparel // Skohuskerikke // BelteAmericanApparel // Blomster hårbøyleClair's

DongerijakkeVintage // T-skjorteForever 21 // ShortsForever 21 // BelteAmericanApparel

• Ting å se fram til

I sånne kjedelig tider som dette er det viktig å ha noe å se fram til, noe som får meg motivert og som får meg gjennom dagene.

Spring break - 3 skoledager til så er det endelig ferie, og denne gangen en som varer lengre enn 1 dag. Jeg reiser faktisk til Madison på fredag og blir det til tirsdag, gleder meg :)

Canada - om 22 dager reiser jeg en tur til Canada for å besøke Mike og hans nye kone, og håper å å treffe på de andre vennene mine der som fortsatt bor i Edmonton.

Mike og pappa i Florida for to år siden

Hjemreise - 14.mai! Og ja, jeg gleder meg allerede til å reise hjem, selv om det er 2 måneder igjen. Hjem til regn, 15 grader og jobb, men ja, jeg gleder meg!

aah, bergen by! Jeg er lei av å måtte gå i kø for å komme seg fram, jeg savner lille, trygge, Bergen ♥ og ja, jeg føler meg tryggere i Bergen enn Chicago for dere som lurer

Sverige - forhåpentligvis reiser jeg til Sverige i slutten av mai for å se Norge sitt herrelandslag for volleyball spille VM kvalifisering, selvfølgelig bare om min bror blir tatt ut og mamma og pappa er snille nok til å la meg reise :)

Det jeg ser mest fram til akkurat nå er lunsjdaten min på Charcoal Delight med Thomas snart, for jeg dør av sult om ikke så lenge

• Snøvær

Hei dere

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra statistikklassen min, som jeg for en gang skyld klarte å stå opp til. Når jeg gikk hjem igjen fra timen var det blitt skikkelig snøstorm, og jeg skjønner godt hvorfor de avlyser klasser idag. Syns det er litt morsomt, for det er alltid på tirsdager det skjer. Idag har vi også siste Career planning time, som betyr at jeg har fri etter statistikk ifra nå av, siden det er siste time og vi er helt ferdig skal vi bare komme der for å spise pizza, wii!

Fint vær ja!

• Garcia's med jentene

Hei dere

Siden spring break er neste uke og vi ikke får sett hverandre på en stund, bestemte vi jentene oss som bor sammen å dra ut å spise idag. Vi dro på en mexikansk restaurant som de andre elsker, og den var faktisk ganske god. Elise og jeg hadde aldri vært der før, men kan love at vi drar tilbake engang. Når vi kom hjem dro jeg å løp litt mens jeg så på intramural basketball og nå skal jeg straks sove.

Tricia, Marta og meg. Som dere kanskje ser så ser Marta veldig skandinavisk ut, og det er fordi begge foreldrene er svenske.

Elise og Shelby

Marta og meg. Marta snakker litt svensk siden hun er delvis svensk, så hadde Elise og jeg laget pannekaker til frokost en gang, så når vi gikk forbi henne på vei til timen sa jeg liksom at det var noen igjen om hun ville ha, så fikk jeg melding etterpå "takk for pannekaker :)", søtt!

Marta, Shelby og Elise :)

Meg og Tricia

Når jeg sjekket mailen min etter timen idag var det kommet en fra bible læreren våres, timen imorgen er for tredje uke på rad avlyst på grunn av snø! Takk kjære karma ♥

• Ny uke

Hei dere

Mandag, ny uke, quad B er over og spring break er rett rundt hjørnet. Tror dette blir en ganske så chill uke for meg, bortsett en research paper på 5 sider til imorgen og statistikkprøve på torsdag. Gleder meg utrolig til spring break selv om vi ikke har noen spesielle planer, men blir godt å slappe av uten å tenke så mye på skole. Ellers idag har jeg trent, vært på biblioteket og hatt makroøkonomi, og seinere idag skal vi ha roommate-date med de andre i leiligheten før alle drar hver til sitt i ferien.

• Etter trening

Hei dere!

Blir mye treningssnakk for tiden, men jeg er så motivert! Godteriet er nesten kuttet ut helt, for når jeg har lov til å spise på lørdager, så er det ingenting som frister. Men hva er vel vitsen med å kutte ut godteri om man fortsatt spiser junk food? Derfor har jeg også prøvd å skjerpe meg så mye som mulig på det også. Selv om det kanskje blir McDonalds en gang i blant fortsatt, så skal jeg endte på det jeg spise her hjemme. Etter trening idag bestemte jeg for å prøve noe nytt - pannekaker av egg, banan og havregryn. Jeg har tidligere skrevet om omtrent det samme bare uten banan, men de ble utrolig mye bedre med banen i. Syns de andre ble litt for tørre for min del. Oppskriften er enkel, det er bare å blande 1 banan, 1 egg og litt havregryn sammen og steke. Jeg tok på nugatti på den ene, sammen med banan og jordbær. Helt ærlig hadde jeg ikke treng den nugattien, for de ble ikke så tørre som de andre pleide å bli.

Ved siden av spiste jeg en mandarin og yoghurt sammen med en red bull, perfekt etter trening :)

Så fort treningssenteret åpnet klokken 2 var jeg der idag og gikk rett på tredemøllen. Før kunne jeg virkelig ikke fordra på løpe, men nå er det favoritt tingen min. Jeg løper/går tilsammen 4 kilometer og idag brukte jeg 28 minutter. Målet mitt før jeg drar hjem til sommeren blir å klare det på 22 minutter ca. Etterpå satt jeg meg ned for å tøye og trene litt mage/rygg før jeg tok noen få armøvelser og gikk hjem for å ta en dusj.

• Jeg elsker weheartit

Er det en side jeg kan sitte på i flere timer om dagen så er det weheartit. Satt nettopp over 2 timer på appen min på mobilen og bare så på bilder av ombre hair. Får så mye inspirasjon til alt der. Mote, mat, trening, kosthold! Man kan søke etter omtrent hva som helst der og få opp fine bilder av det :)

Alle bildene hentet fra weheartit

• Koselig kveld med roommatene

Denne dagen har vært skikkelig rar egentlig. Våkner opp til at mamma ringer meg på facetime klokken 9, og for en gang skyld våknet jeg av at alarmen ringte, wii! Tok en to timers lang treningsøkt med kondisjon og mage/rygg på planen. Når Elise kom hjem gikk vi til butikken og stoppet på Hilltop Family Restaurant for å spise middag. Egentlig var planen å gå ut, men siden begge to var slitne og ikke orket å drikke, så forble vi hjemme. Shelby var den eneste av roommatene våres som var hjemme, men vi tre planta oss godt i sofaen med netflix på tv. One Tree Hill, High School Musical og Ferris Bueller's Day Off, pizza, kake og frukt og smeltet sjokolade var alt som sto på planen ikveld. Det ble en deilig kveld, og vi var glade for at vi ble hjemme istedenfor å gå ut. Imorgen er det også trening som er på planen, før vi feirer en litt forsinket fastelaven sammen med de andre norske her :)

Nå skal jeg legge meg og få en god nattssøvn før jeg er klar for ny uke snart, det er etterlengtet

• Hilltop family restaurant

Elise og jeg stoppet på Hilltop family restaurant på vei til matbutikken for å spise lunsj isted. Aldri vært der før, men koselig var det. Typisk sånn 80-talls amerikansk restaurant, skikkelig koselig.

Nå skal jeg enten ta en nap eller se One Tree Hill, eller kanskje begge deler? Ikveld tror jeg planene blir å slappe av, selv om vi egentlig hadde tenkt oss ut på fest en liten tur.

• Favoritt blogg

Er det en blogg, og generelt en jente jeg virkelig ikke får nok av, så er det Ulrikke Lund. En jente som kan kle seg i akkurat hva hun vil, gjøre akkurat hva hun vil med håret og sminken og allikevel se så perfekt ut er det ikke mange av! Kan sitte å se på bilder av henne i evigheter og bare få masse inspirasjon til å kle meg fint og virkelig gjøre det jeg vil med livet. Hun har bevist at så lenge man vil, kan man få det til :)

For en jente, og for en klesstil!

• Days like this

Det er på dager som dette jeg skulle ønske jeg aldri hadde reist. Mamma ringte meg på facetime idag tidlig og fortalte meg at de skulle til mormor og feire bursdagen hennes som er neste uke, er jeg misunnelig? Jaa.. Heldigvis er jeg hjemme i 3 måneder i sommer, og jeg vet akkurat hva de skal bli brukt til. Nå derimot, skal jeg spise frokost og komme meg bort på Helwig og løpe litt :)

• Perfekt frokost

Jeg savner de gode frokostene hjemme med nybakte rundstykker og masse godt pålegg, noe som er helt umulig å finne noe av her. Jeg har erstattet frokosten min med en skål med oppskjært frukt, vanilje-yoghurt, en red bull før trening og noen biter med melkesjokolade, det er jo tross alt lørdag :)

• Friday is funday

Eller ikke, men hvem bryr seg? Det er helg! Vi hadde en vanlig fredagskveld fram til sånn 11. Begynte med taco og idol, uten Adam idag desverre. Vi hadde ingen planer idag, siden de fleste skulle på en bar og vi ikke er gamle nok. Sånn plutselig rundt halv 11 fikk jeg veldig lyst på frozen Yogurt, så fikk med meg Elise og Shelby til Belmont for å kjøpe det. Nå har jeg lagt meg godt under en varm dyne og skal se litt mer Gossip Girl før jeg legger meg. Imorgen tenkte jeg å trene, forhåpentligvis to ganger om jeg rekker det, før det blir litt festligheter om kvelden :)

Nå er det gossip girl også natta, håper alle får en fin helg :)

• Tar en velfortjent tidlig kveld

Idag er jeg veldig fornøyd og stolt over meg selv. Fra å gå å se 10 episoder med gossip girl igår til å se 2 idag, fra å ligge i sengen hele dagen og ikke engang tenke på å gjøre lekser til å gå på biblioteket og sitte der i over 2 timer og få gjort lekser er litt forskjell fra igår. Vet ikke hva som skjedde, men våkner opp idag og bestemte meg for å ha en meget effektiv dag, noe det ble. Det resulterte også i at jeg er trøtt før klokken er 11, så nå skal jeg snart slukke nattlampen og ta imot drømmeland med åpne armer. Imorgen våkner jeg forhåpentligvis av alarmen min i 9 tiden, også blir det rett på helwig for å trene igjen. Tror kanskje jeg dropper løpingen siden jeg har løpt to dager på rad nå og heller spiller litt basketball og trener styrke, det trengs kjenner jeg :)

Og beklager for omtrent bare sånne bilder i det siste, men kamera har ikke blitt brukt så ekstremt mye. Forhåpentligvis skal jeg ha litt sosialt liv i helgen og om jeg er flink tar jeg med kamera, hvertfall mobilen til å ta bilder med :)

• Dagens trening

God kveld dere :)

Idag har jeg hatt min mest effektive dag på sikkert 2 måneder. Selv om jeg forsov meg, så ble resten av dagen ganske bra. Tror kanskje jeg har B12 mangel eller noe sånt, for jeg klarer aldri å våkne av alarmene mine selv om jeg har stykker på. Jeg har vært å trent idag, og det var utrolig deilig å trene skikkelig igjen. Jeg gikk frivillig på møllen, noe jeg sjeldent gjør. Ble intervalløping i 30 minutter ca, før jeg satt meg ned å tøyde før jeg gjorde litt styrkeøvelser for mage/rygg. Om jeg er flink og kommer meg opp før 9 imorgen tenkte jeg å ta en treningsøkt da også. Er så utrolig deilig å endelig klare å gjøre noe fornuftig utav dagene igjen. Nå sitter jeg på biblioteket og gjør litt career planning lekser, siste innspurt nå før jeg er ferdig med dette faget :)

Fornøyd etter å ha forbrent 454 kalorier under treningen idag :)

• Karoline Marie

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer Exercise & Health Science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.