karolinems -

Black screen

Igår kveld når jeg skulle gjøre lekser bestemte macbook'en seg for å ikke skru seg på, og jeg måtte derfor dra en tur downtown idag for å se om de kunne hjelpe meg på Apple store. Dessverre hadde de ikke flere walk-ins idag, og jeg fikk ikke time før neste onsdag. Kommer til å bli helt gal av å være uten pc så lenge. Håper også det er noe de kan fikse uten at jeg må betale for mye, for det har jeg virkelig ikke råd til. Da får jeg eventuelt leve på nudler og vann i noen måneder etterpå.

Boston stråler for tiden. Været er perfekt, elsker når jeg kan bruke dongeribukse og en genser uten å fryse eller svette ihjel. Nå er jeg å gjør rehab, ikveld spiller vi andre conference match mot Keene State, wish us good luck!

• Jeg trenger musikktips

Hei dere!

De dagene vi spiller kamp og skal reise for å spille bortekamp tar trenerne fra oss telefonene, så vi har fått iPod shuffle til musikk istedenfor. Ettersom jeg omtrent bare bruker sporify og aldri oppdaterer spillelistene mine så tenkte jeg det var på tide med litt ny musikk. Kom gjerne med tips til treningsmusikk, men også annen musikk!

Nå er jeg å gjør rehab før vi skal dra. Jeg får ikke spille, men skal allikevel være med å se på kampen. Imorgen skal jeg kanskje få kortisonsprøyte.

• Maks uflaks?

Hei dere!

Ligger fortsatt innlagt på Haukeland sykehus og venter på å ta nytt røntgen bilde. Jeg har tydeligvis skikkelig uflaks for tiden, vet ikke om jeg skrev det på bloggen, men var jo på sykehuset i USA også rett før jeg dro hjem. Da hadde jeg fått nyrebekkeninfeksjon og måtte utsette reiser min hjem med noen dager. Nå skjer det samme igjen, bare ikke nyrebekkeninfeksjon på nytt, heldigvis. Jeg skulle egentlig vært tilbake i Boston til 2.august, men det tror jeg ikke kommer til å skje.

Heldigvis tok jeg med meg masse vareprøver fra foreverliving som jeg har gjort klart til utlevering nå, så jeg har hatt noe å bruke tiden på mens jeg har lagt her.

• God morgen fra sykehussenga

Hei dere!

At jeg skulle tilbring hele natten på sykehuset var virkelig ikke planen igår, men slik ble det. Hadde så vondt i brystet når jeg pustet og hostet, så etter en telefonsamtale med legevakten fikk jeg beskjed om å komme inn for å sjekkes. Det visste seg at høyre lunge har punktert og at det derfor var så vondt å puste, hvertfall når jeg bevegde meg mye. I nesten hele natt fikk jeg behandling osv, og endte tilslutt opp med å måtte "operere" inn en tube som skulle fjerne den luftboblen jeg hadde i lungen, så nå har jeg et rør ut fra brystet. Jeg aner ikke når jeg får dra hjem ettersom lungen må være helt fin igjen før de skriver meg ut, og jeg krysser fingrene for at jeg får dra på søndag slik som planlagt.

Nå skal jeg snart få frokost, og det skal bli godt med mat etter å ha vært våken hele natten.

• Stockholm bound

Nå venter jeg på flyet på Flesland, skal mellomlande i Oslo, så er ikke i Stockholm før 10.20. Gleder meg sånn til å se Jane igjen!

• Happiness

• Sleepless nights

Enda en natt der jeg bare ligger i sengen og ikke får sove. Etter jeg har begynt å spise mye sunnere enn jeg pleier får jeg ikke sove om kvelden, sånn sett er det jo bra at jeg ikke trenger fult så mye søvn fortsatt, men jeg er lei av å ligge i sengen i evigheter uten å få sove. Håper jeg klarer å stå opp klokken 8 imorgen for å gå å trene.

Fant dette bilde på weheartit og vet hvertfall hva frokosten min blir imorgen, jeg gleder meg!

• Trygt framme i Orlando

Jeg har ikke Internett på dataen, men tenker å bare oppdatere om at vi har kommet oss trygt fram til leiligheten til Tuva i Orlando. Vi fikk champagne på flyet siden kapteinen som fløy skulle pensjonere seg, og de spurte ikke engang om de kunne få se id på at Paige og jeg var gamle nok! Når vi kom fram la vi bare fra oss tingene i leiligheten og dro for å handle mat, imorgen tror jeg vi bare skal slappe av med bassenget.

Litt stress å ta t-banen med 6 kofferter og 3 håndbagasjer, men vi kom oss fram tilslutt.

• Hello October

Please be kind to me,

Sincerely Karoline

• Turister

Kort oppsummert, igår tok vi på oss joggesko og gikk rundt en del, man får med seg så mye mer da. Vi var en sliten gjeng som kom tilbake til hotellet rundt 11 igår, så vi la oss ganske tidlig. Nå skal vi ta på treningstøy også gå opp til central park og sykle gjennom hele parken. Jeg elsker den følelsen jeg får av central park

Lunsj på italiensk restaurant på Chealse Market

High line park, er en park som er bygget oppå en gammel toglinje

Pyntet oss litt før vi gikk ut for å spise middag på kvelden

I heisen på vei opp til Madame Tussaud, for en utsikt

Middag på fridays

Ny diamant singlet og barteklokke

• The City That Never Sleeps

Rask oppdatering fra New York før jeg inntar sengen. Blogger fra mobilen siden jeg ikke har med dataen og det blir bare mobilbilder fram til jeg kommer hjem. Kom til hotellet i 7 tiden ca, så bare skiftet vi og gikk bort til time square, som forresten tar oss 1 min. Gikk å så litt i butikker før vi satte oss på Hard Rock café for å spise en fantastisk god middag. Jeg spiser sjeldent hamburgere på restaurant, men da de sa at de hadde glutenfritt brød måtte jeg slå til. De hadde til og med glutenfri brownie, så kan love dere at det var en mett og fornøyd jente som gikk ut døren, anbefaler alle med glutenallergi å ta en tur der om dere er i New York! Ellers gikk vi bare rundt og shoppet noen småting, planen var å være til sengs ca 12, men da klokken var 11.45 og Elise og jeg sto i køen på forever21 for å betale skjønte vi at det ikke gikk. Imorgen skal vi ta t-banen til Battery Park for å se frihetsgudinnen og Ground Zero, også dra til Empire State. Om vi ikke er for slitne leier vi oss sykler og sykler opp til central park for å se den også. Kan lage en bedre guide på alt vi får gjort når jeg kommer hjem.

• Chi-town

Hei dere! Nå ligger jeg i sengen og venter på at Tonje også skal våkne. Klokken er bare 5.15, men jet leg gjorde at jeg våknet så tidlig. Planen er bare å ta en rask dusj og spise litt før vi tar t-banen ned til byen og kjøper mobil til Tonje. Rommet mitt ser for tiden veldig rotete ut ettersom det står 5 kofferter her inne og 4 av de er Tonje sine.

Bilde fra rett før sommeren, gleder meg til å dra downtown igjen :)

• Chicago neste!

Nå sitter jeg på Flesland sammen med Tonje og venter på flyet vårt som går 9.40. Vi har 3-4 timer å vente i København, så planen er å dra på favorittrestauranten min der å spise også sikkert en tur på Starbucks :)

• Sweet & sour

Verdens beste sorbet med jordbær og lime fra donut company!

• Karlstad

Hei dere! Jeg prøvde å oppdatere på fredag, men internettet hos Slje var så treig at jeg ikke klarte å laste opp noen bilder. På fredag var vi med faren på jobb og hjalp han litt, før vi dro ned for å møte Simon og bade litt. Når Elin var ferdig på jobb møtte vi henne og handlet inn til taco, så tok vi bussen hjem til henne og spise taco og fikset oss for å gå ut. Hadde en utrolig kjekk kveld ute, og det var utrolig deilig å se alle sammen igjen. På lørdag kom Silje sin far å hentet oss tidlig siden vi måtte hjem for å fikse huset da Silje skulle feire studenten sin, og vi brukte dagen på å dekke på bord osv før hele familien kom på besøk og vi spiste taco og hadde nok en koselig kveld. Jeg var så heldig å få kjøre med silje sin tante og onkel tilbake til Gardermoen siden de bor i Oslo, så jeg kom tidligere enn planlagt. Jeg fikk byttet til ett tidligere fly og sitter nå på gaten og venter :)

Nå gleder jeg meg til å komme hjem, men gleder meg ikke få mye til å stå opp klokken 6 imorgen for å dra på jobb ..

• 10.17

Hei dere :) nå sitter jeg på lokaltoget til Kongsvinger, også må jeg bytte tog der som går videre til Karlstad. Jeg kom fram til Astrid igår på ettermiddagen, så da grillet vi sammen med noen av venninnenen hennes. Måtte stå tidlig opp idag for å rekke toget som gikk 10.04, så kommer nok til å sovne så fort jeg sitter meg ned på neste tog. Når jeg kommer fram skal jeg treffe Elin og spise lunsj med henne siden Silje ikke er ledig før i 3-4 tiden :)

• Perlebryllup

Igår feiret vi mamma og pappa din bryllupsdag, tenk at de har vært gift i 30 år nå! Familie, finklær og god mat sto på manyen, og med kokker i familien klager man ikke på maten :) var koselig besøk, og kjekt å se familien igjen.

• Fin start på dagen

Hei dere! Idag begynte jeg dagen med en smoothie før pappa, Hege og jeg gikk en fjelltur. Vi brukte vel rundt 1,5 time tilsammen og jeg skulle gjerne hatt en sånn start på dagen hver dag. Når jeg kom ned igjen hoppet jeg i dusjen og pakket ferdig, og nå er jeg på vei til mormor hvor jeg skal spise lunsj og vaske litt før jeg tar flybussen og drar til Oslo :)

• PÅ VEI HJEM

Nå sitter jeg på bussen tilbake til Bergen etter noen fine dager på tvn, når jeg kommer hjem drar jeg rett til mormor for å spise middag :)

• VAFLER TIL FROKOST

Elise og jeg varmer opp til russekro med vafler til frokost :)

• FLESLAND

Sitter på flesland og venter på flyet til stavanger nå, ser ut til at det blir forsinket siden vi ikke har boardet enda og det egentlig skal gå om 5 minutter!

• GOING HOME

Nå er d ikke lenge til skolen er ferdig og jeg reiser hjem på påskeferie, imens spiser jeg litt bringebær med vaniljesaus mens jeg venter på at siste timene skal begynne!

• NYE UGG

Jeg og Alicia har kjøpt nye uggs, kommer mer oppdatering når jeg kommer hjem!

• SHOPPING I KØBENHAVN!

Jeg trodde klær var billig i USA, men januarsalget her var utrolig! Idag har vi spist middag på jensen's bøfhus, og Kathrine spiste biff til frokost, riktignok klokken 3 på dagen! Etter litt mat gikk vi til strøget som er gågaten her! Jeg kjøpte tre bukser og en shorts fra gina for 200 danske kroner og et skjørt på New yorker for 79! Etter å ha brukt ca 2 timer på noen få butikker, fant vi ut at det ble lurt å gi oss for dagen og gå tilbake på hotellet slik at vi rakk middag før vi måtte dra til hallen! Imorgen blir det mer shopping så jeg gleder meg! Har ikke så mange bilder fra idag siden alt er på kamera og jeg får det ikke inn på ipaden enda, men kan prøve å blogge fra en data imorgen med litt flere bilder :)

• PÅ VEI TIL KØBENHAVN!

Sitter på Sola og venter på flyet mitt til København nå! Heldigvis lander jeg rett før de andre, så slipper vente så lenge der :)

• GI MEG SOMMER

Jeg prøver enda en gang å blogge fra ipaden i håp om at det skal gå bedre denne gangen! Da jeg våknet idag fikk jeg skikkelig sommerfølelse, sikkert fordi forrige gang jeg var hos Astrid var i august og det er kjempe lyst utenfor vinduet mitt som sikkert betyr at det er sol ute! Ble ganske skuffet da jeg kom på at det er ca altfor mye snø ute :( var forresten snøstorm her i hele går.. Ikke kjekt! Jeg reiser tilbake til Stavanger med fly i ettermiddag, så om vi får tid tenkte vi oss en tur innom Cato og Hege sin leilighet i Oslo, siden jeg ikke har vært der enda.

• OSLO

Endelig framme! Reiste med båt fra Sand 14.25 idag og kom meg ikke på flybussen før nå! Siden vi hadde god tid i Stavanger før flyet gikk, gikk vi en tur innom h

• FOTO - KÄRLEK

Sometimes the hardest thing and the right thing are the same ♥

• Karoline Marie

Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer Exercise & Health Science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.