New Years Resolution (karolinems)

New Years Resolution



Hei dere, og godt nyttr!Hvordan var alles nyttrsfeiring?


N skal jeg gjre noe jeg ikke gjr ofte, og det er dele nyttrsforsettene mine. Vanligvis lager jeg meg ikke engang nyttrsforsett, for jeg bryter de fleste etter 1 uke, men n skal jeg lage realistiske ml og dele de med dere, for da har jeg mer press p holde de.

♦ Klare fitbit mlene mine 5 dager per uke. Til jul fikk jeg meg fitbit, til dere som ikke vet hva det er, s er det en klokken som viser tid, hvor mange steg man har tatt, hvor mange kalorier man har forbrent, hvor mange trapper man har godt i, hvor mange kilometer man har gtt, og den tracker svnkvaliteten din. Bde jeg og foreldrene mine har hatt mange forskjellige treningsklokker, men n har jeg endelig funnet en favoritt. Denne er lett bruke, og den synkroniserer seg med mobilen via bluetooth. P fitbit appen min p mobilen kan jeg legge inn ml p hvor mange steg osv jeg skal ta hver dag. Et nyttrsforsett er n disse mlene hvertfall 5 dager i uken, grunnen til at jeg bare velger 5 dager er fordi jeg har ganske hye ml, og om jeg bestemmer meg for slappe av hjemme en lrdag s blir disse vanskelig n.

Her er screen shot av dagen min p tirsdag, nr man trener kan man holde inne knappen for starte stoppeklokken. Nr man tar den av igjen, s vil den vise som en "workout" i appen, og man kan se hvor mange steg osv man tok under treningskten.

♦ Skrive to-do liste for hver uke. Dette skoleret har jeg brukt mye tid p bli mer organisert og effektiv p skolen, et prosjekt jeg har prvd litt er en "to-do list" teipet til dataen min. Grunnen til dette er fordi jeg nesten alltid har dataen min foran meg, og det er veldig lett skrive ned ting jeg kommer p i farten. Hver uke lager jeg ny liste, ettersom den som oftest er full etter 1 uke med skole. I tillegg har jeg en app p mobilen som heter Wunderlist, det er samme opplegget, og man kan ha forskjellige kategorier somprivat, skole, jobb, trening, handlelisteosv. I tillegg lager den snn gy lyd nr man krysser av noe, hehe.


Akkurat n er listen min ganske tom, dette fordi det er ferie og jeg har bestemt meg for slappe av. Jeg skjnte at jeg trengte ferie nr jeg sov 9-10 timer de frste nettene etter eksamen.

Fortsette lre meg spansk. Jeg mtte ta sprk som et fag p skolen her, og valgte spansk siden jeg har tatt det fr og det er brukt i store deler av verden. Jeg var kanskje ikke den beste studenten i klassen, men n begynner jeg faktisk like det (litt sent kanskje), og fler at jeg kan spass mye at det dumt slutte lre meg det. I tillegg m jeg kanskje ta en level 2 spanskklasse ogs, s er jo greit fortsette ve p det.


Et tips om man vil lre seg et annet sprk er endre sprket p mobilen til det. Jeg vet hvor det meste p mobilen min er uansett, s jeg klarer bruke den selv om den er p spansk.

♦ Trene minst 4 ganger i uken. Jeg har trent nesten hver dag store deler av livet mitt, men jeg merket at s fort sesongen var over her og eksamenstiden begynte s befant jeg meg mindre og mindre p treningsenteret. Jeg har alltid tenkt jeg at m ha et treningssenter for kunne trene, men n i det siste har jeg blitt flinkere til trene uten utstyr. Selv om det kanskje er mer effektiv om man har vekter og en sykkel eller tredemlle, s er det fortsatt bedre trene med kroppsvekt enn ingen trening.


I sommer var jeg veldig flink til trene hjemme, og jeg trente mye yoga. Her er et (mislykket) forsk p st p hodet.

♦ Ta vare p kropp og sjel. Jeg er egentlig ganske flink til spise sunt, men plutselig har jeg perioder hvor jeg spiser veldig mye godteri. Jeg vet veldig godt hvordan jeg fler meg nr dette skjer, og all energi forsvinner, og lysten til gjre ting gr ned. Jeg sier ikke at jeg skal kutte ut alt av godteri, men en kopp kakao og en snickers til lunsj er ikke s bra valg. Ikke bare matvanene skal endre seg, men jeg m ogs bli flinkere til ta vare p huden min. Jeg er heldig og har alltid hatt ganske fin hud, s har ikke vre s opptatt av dette. Sover som oftest med sminke etter jeg har vrt ute fordi jeg er for lat til fjerne den. Jeg bestilte nettopp et hudpleie sett fra Forever Living som heter Fleur de Jouvence som inneholder kremer osv til bde rense og fuktiggjre huden.

♦ Gjre leksene mine skikkelig. I r har jeg vrt mye flinkere p skolen enn tidligere, og jeg var som oftest forberedt fr timene med lekser osv, men jeg flte at jeg ikke tok meg tid til faktisk lre meg det leksene var om, s nr prvene kom s mtte jeg plutselig lre meg alt. Dette er ikke en unnskyldning, men mye av det skyldes nok volleyballen ettersom det tok s utrolig mye tid. Neste semester skal jeg ikke drive med noe sport, og skole skal absolutt vre frsteprioritering.

♦ Bruke kameraet mitt mer. Jeg har to gode kameraet fra Canon, og 3 forskjellige objektiver liggende p rommet, som blir brukt altfor lite. Jeg var veldig flink i begynnelsen nr jeg fikk de, men n blir de nesten ikke brukt. Et ml i r er bli flinkere til bruke de og lre meg skikkelig hvordan de fungerer. Med dette hper jeg ogs at blogglysten kommer tilbake, ihvertfall at jeg blir flinkere til dele bilder.

Litt flaut at jeg tror dette er det siste bilde jeg tok med kameraet mitt ettersom dette er fra slutten av August, rett fr jeg dro fra Norge.

♦ Kle meg finere. Ettersom jeg har drevet med sport s lenge jeg kan huske, s har jeg mer treningsklr enn vanlige klr i klesskapet mitt, men n som jeg ikke er en idrettsutver lengre s har jeg bestemt meg for prve se normal ut. Man vet aldri hvem man plutselig treffer p butikken, s da er det bedre vre sminket og fint kledd enn g i store joggebukser og hret i en dott, ikke sant?


Har du noen nyttrsforsett du vil dele?


  • 02.01.2016 kl.21:46
    S flink du er :)


    Skriv en ny kommentar

    Design: Ina Anjuta
    Karoline Marie

    Hei. Jeg heter Karoline Marie, jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Boston hvor jeg studerer Exercise & Health Science. Her kan du lese om min hverdag som student i store Boston.

    bloglovin

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    bilde
    hits